خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام‌ پناهیان:

نخستین معنای متبادر از نماز جماعت ولایت‌پذیری است

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: نخستین معنای متبادر از مساجد نماز جماعت بوده و نخستین معنای متبادر از نماز جماعت ولایت‌پذیری است.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۰۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان در نشست ائمه جماعات استان قزوین که صبح امروز در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی برگزار شد، با تأکید بر اینکه اگر در مساجد نمازگزاران اهل ولایت بشوند خوب کار کرده‌ایم، اظهار کرد: نخستین معنای متبادر از مساجد نماز جماعت بوده و نخستین معنای متبادر از نماز جماعت ولایت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش برنامه‌های آگاهی بخشی در حوزه سیاسی در مساجد دنبال شود، بیان کرد: پیامبر (ص) نخستین کاری که در مدینه کرد، انتخاب فرمانداران مناطق مختلف بود و این اقدام ایشان که اقدامی سیاسی است، به خوبی نشان می‌دهد که باید به تبیین نقش سیاست در جامعه بیشتر توجه شود.

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) هرگز دین را از سیاست جدا نمی‌دانست، یادآور شد: اینکه در مساجد مردم را سیاسی بار بیاورید به معنای آن است که مردم را مسلمان بار آورده‌اید؛ چراکه دین از سیاست جدا نیست.

پناهیان خاطرنشان کرد: امام جماعت باید عادل باشد و کاری خلاف مروت انجام ندهد و کسانی که در حکومت امام زمان (عج)، در هر سطحی زمامدار هستند باید عدالت داشته باشند.

وی به اهمیت تغذیه و بهداشت در اسلام اشاره کرد و افزود: تعداد روایاتی که در باب تغذیه در اسلام آمده بسیار زیاد است و این مهم نشان می‌دهد که تغذیه در سلامت جسم و روح بسیار مؤثر است و باید توجه بیشتری به آن شود.

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بیماری‌های جسمی و روحی انسان با عمل به روایاتی که در اسلام در خصوص تغذیه و بهداشت آمده برطرف می‌شود، اظهار کرد: تنها جایی که پیامبر (ص) گفته که این را به مخالفانتان یاد ندهید، در مسائل تغذیه است و اگر مردم سالم زندگی کنند دینشان هم درست می‌شود.

پناهیان همچنین خطاب به ائمه جماعات تأکید کرد: در حوزه تغذیه مطالعه بیشتری انجام دهید و با آگاهی و علم به تغذیه درست، آن را در مساجد برای مردم بازگو و شرح دهید.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین نیز در ابتدای این جلسه با تأکید بر اینکه تنها مرجع انتخاب ائمه جماعات استان، این مرکز است، گفت: قانوناً هیچ شخص و یا ارگانی نمی‌تواند امام جماعتی را عزل و یا نصب کند و این مسئولیت بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی تصریح کرد: باید هیئت امنای مساجد با معرفی امام جماعت انتخاب شوند و حکم هیئت امنا را نیز اداره اوقاف صادر می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها