خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان:

بحث موشکی تنها بخشی از توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه بحث موشکی تنها بخشی از توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است که موجب نگرانی دشمنان شده است، گفت: در دیگر عرصه‌ها مانند سایبری نیز نیروهای مسلح و جوانان و دانشمندان ما توان بالایی دارند.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۴۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
بحث موشکی تنها بخشی از توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تشکیل قرارگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: نظر مقام معظم رهبری این بود که مردم باید نتیجه اقتصاد مقاومتی را لمس کنند.

وی با اینکه مسئولین ما باید این امر را تجزیه و تحلیل کرده و انجام دهند، افزود: در ارتش از قبل نیز تلاش شده بر همین اساس حرکت شود و اتکا بر توان داخلی و جوانان بوده است.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به تحریم‌ها عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌ها با شدت و ضعف وجود داشته و هیچ‌گاه قطع نشده است و با توجه به این امر اتکاء ما به ویژه در تسلیحات و دانش نظامی بر توان و نیروهای داخلی بوده است.

*اقتصاد مقاومتی در ارتش یک شعار نیست

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها موفق به ساخت تجهیزات دفاعی از قبیل تانک، زیردریایی، ناو، ناوشکن و هواپیما و سلاح‌های استراتژیک و راهبردی و ... در داخل کشور شدیم، افزود: این امر نشان می‌دهد که ارتش بر این اصل مصمم بوده و اقتصاد مقاومتی در ارتش یک شعار نیست و آن را در عمل انجام داده و این کار کماکان ادامه خواهد داشت.

بیدادی یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال و تأکیدات مقام معظم رهبری بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» عزم نیروهای مسلح جزم‌تر شده ومصمم‌تر است که توان دفاعی را در حد اعلاء ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه بحث مذاکرات در سطح بین‌المللی نیازمند پشتوانه قوی نظامی است، گفت: برای اینکه این بازخورد و پشتوانه ایجاد شود باید تجهیزات بروز و کارآمد داشته باشیم که از جمله آنها بحث موشکی است.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان ابراز داشت: آنچه امروز بسیار آمریکا را نگران کرده این است که اسرائیل در برد کامل موشک‌های ما قرار دارد و به همین دلیل وزیر دفاع آمریکا به صراحت اذعان کرد که هم‌پیمان اصلی ما در منطقه، اسرائیل در برد موشک‌های ایران است.

* سیاست‌های آمریکا در منطقه با حضور ایران با شکست مواجه شده است

وی با بیان اینکه بحث موشکی تنها بخشی از توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است که موجب نگرانی دشمنان شده است، افزود: در دیگر عرصه‌ها مانند سایبری نیز نیروهای مسلح و جوانان و دانشمندان ما توان بالایی دارند.

بیدادی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز سیاست‌هایی که آمریکا در سال‌های گذشته در منطقه دنبال کرده با حضور ایران و مقاومت و حمایت ایران از این جبهه ،همه یکی پس از دیگری در سوریه، یمن، عراق و... با شکست مواجه شده و نقش برآب شده است و دشمن در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام مانده است و این امر آنها را نگران می‌کند.

وی با اشاره به بحث تحریم‌ها عنوان کرد: به طور قطع تحریم‌ها اثر دارد اما اثرشان آنچنان نیست که ما از ادامه مسیر باز بمانیم چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران همان موشک‌ها و ساخت تجهیزات دفاعی را در زمان تحریم ارتقا داد و در زمان تحریم بحث صنعت هسته‌ای خود را به این مرحله رسانید.

*تحریم‌ها برای ما تبدیل به فرصت می‌شود

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان یادآور شد: ملت ما ملتی نیست که به وسیله تحریم، تهدید و یا هر وسیله دیگری دست از اهداف خود بردارد و آمریکا نیز این را به خوبی می‌داند که این تحریم‌ها برای ما تبدیل به فرصت می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی نیز که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد در همین راستا است که زیرساخت‌های لازم را در کشور داشته باشیم تا تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

بیدادی عنوان کرد: ما هر چه پیشرفت داشتیم زمانی بوده که دشمن فشار آورده یا تحریم و تهدید کرده و در واقع همین امر حرکت ایران اسلامی را شتاب بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هیچگاه نمی‌تواند مانعی در رسیدن یک ملت مصمم و با بصیرت به اهدافش باشد.

*امروز منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه کشور ما یک کشور در حال توسعه است، اظهار داشت: زمانی که کشوری گام در مسیر توسعه برمی‌دارد مرزهای استراتژیک آن با مرزهای جغرافیایی منطبق نمی‌شود بلکه فراتر می‌رود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه مقاومت افزود: امروز منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت است همان گونه که منفعت اسلام در محور مقاومت است.

بیدادی با اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ گفت: آمریکا به دنبال تجزیه کشورها است بنابراین جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کرد و این هدف را دنبال می کند که کشورها را تجزیه و خرد کند تا تهدیدی در برابر اسرائیل نباشند.

وی اضافه کرد: محور مقاومت برای مقابله با اهداف شوم آمریکا و اسرائیل تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با تقویت این جبهه در واقع در مقابله با دشمنان خود مصمم ایستاده است.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه نقش نیروهای ایران مستشاری است، بیان داشت: نیروی زمینی نیز در کنار سپاه پاسداران از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز بحث، سوریه و محور مقاومت نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «اگر امروز در سوریه با آنها مقابله نکنیم باید در همدان و کرمانشاه با آنها بجنگیم» بنابراین حمایت از محور مقاومت در واقع تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

بیدادی ابراز داشت: در قرن گذشته تمام جنگ‌های آمریکا در خارج از آمریکا و برای تأمین منافع و اهدافش بوده است و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم و امروز اهداف امنیتی ما در محور مقاومت و سوریه و عراق است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در روز ارتش بیان کرد: رژه نیروهای مسلح موتوری و پیاده و اجرای حرکات نمایشی همانند سال‌های گذشته در روز ارتش برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان یادآور شد: دیدار با خانوده شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، حضور نیروها و سخنرانی در نماز جمعه و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ارتش است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها