امام جمعه جوین:

احیاء سنت اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه جوین با اشاره به اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است ،گفت: احیاء سنت اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۶۰۹۰۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور در خطبه های این هفته نماز جمعه جوین با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (ره) اظهار داشت: بنياد مسكن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین۱۳۵۸  تشکیل و تاکنون در روستاهای کشور خدمات ارزشمند و قابل تقدیری را به اقشار محروم و کم‌ درآمد جامعه ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی منشاء خدمات فراوان بوده است،افزود: توسعه کمی و کیفی مسکن محرومین و اقشار کم درآمد جامعه، بهسازی روستاها و مدیریت مسکن روستائیان از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

امام جمعه جوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن ماه رجب و ايام البيض و اهمیت مسئله اعتکاف ، بیان داشت: اعتکاف جز سنت‌هايي است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي احياء شده است.

حجت الاسلام دلیری پورتصریح کرد: مراسم معنوي اعتكاف فرصتی براي تزكيه نفس و خلوت انسان با خداوند و راز و نياز با معبود است.

وی در پایان گفت: اعتکاف سنتی حسنه بوده که از صدر اسلام و در بین اولیاء و بزرگان الهی مرسوم و متداول بوده و همیشه برای تقرب به خدا و معرفت نفس بکار گرفته شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها