خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه الزهرا(س) مطرح کرد:

ساختار اجتماعی جامعه ضربه دیده از کم‌ کاری دولت‌ ها در امور فرهنگی است/رسانه‌های مجازی مهمترین عامل تأثیرگذار بر فضای عمومی جامعه اند

استاد حوزه و دانشگاه الزهرا(س) گفت: متاسفانه کم کاری دولت ها در امور فرهنگی ضربه هایی را به ساختار اجتماعی وارد کرده است به طور که گاها مشاهده می شود که حتی اموری که در قانون اساسی نیز آمده است نیز، الزام اجرا در بین مردم را پیدا نمی کند.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۰۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
در خصوص اقدامات فرهنگی هر چه بیشتر زنان فعال درحوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: زنان مسلمان ایرانی همواره در تمام مقاطع پای انقلاب بوده‌اند و در این دوران که اقدامات فرهنگی جلوه حساس تری دارد نیز برای این امر اقدامات ارزنده ای انجام داده و برنامه هایی نیز دارند .

وی ادامه داد: امروزه که ارزش های فرهنگی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته ، زنان مخصوصا زنانی که درون مایه مذهبی عمیق تری دارند، وظیفه هر چه بیشتر خود می دانند با تلاش همه جانبه در مسیر نهادینه کردن ارزش های فرهنگی و انتقال آن به بدنه جوان جامعه  اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی افزود: وقتی با رشوه، کم کاری، کم رنگ شدن وجدان کاری و .. در عرصه های مختلف مواجه هستیم که از نتایج نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب است و از جمله مصداق هایی است که می بایست به آن توجه بیشتری داشته باشیم، شاهیدم که متاسفانه کمترین بودجه به بخش های فرهنگی تعلق گرفته است و ما نتایج منفی این عم توجه را امروز درجامعه شاهد هستیم .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: متاسفانه کم کاری دولت ها در امور فرهنگی ضربه هایی را به ساختار اجتماعی وارد کرده است به طور که گاها مشاهده می شود که حتی اموری که در قانون اساسی نیز آمده است نیز، الزام اجرا در بین مردم را پیدا نمی کند و همین امر از اختصاص ندادن بودجه دراین فضا است .

وی خاطر نشان کرد : بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما به دلیل نقص در فهم دین است چرا که  در این حوزه دچار نقصان شده ایم.

این استاد دانشگاه الزهرا(س) گفت: امروزه شاهد برداشت های مختلف با سلایق متفاوت در حوزه های فرهنگی و دینی هستیم که بلافاصله در فضاهای مجازی پخش و گسترده می شود در حالی که تفسیر و آموزش دینی و درست از سوی یک کارشناس آگاه در خصوص مسئله مورد بحث وجود ندارد کج روری ها و کج فکری هایی را در حوزه مورد نظرسبب می شود .

وی ادامه داد: زمانی که افراد با برداشت های شخصی خودموجب انحراف در بسیاری از موضوعات می شوند، اهمیت کار منسجم تر در فضای فرهنگی بیش از پیش خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: مشاهده می شود در خصوص بسیاری از مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، دینی  و .. در فضاهای رسانه ای و مجازی بحث می شود و افرادی به انتشار عقاید شخصی که می تواند موجی انحراف افکار شود ، می پردازند و جای خالی کارشناس آگاه و دلسوز که بتواند در این مسیر فکری به جوانان یاری رساند کاملا مشهود است .

این استاد دانشگاه گفت: زمانی که اعتقادی در فضاهای مختلف رسانه ای عرضه می شود باید به این مطلب بیندیشیم که آیا این عرضه اعتقاد از زبان فرد گوینده به طور صحیح مطرح شده است یا نه و به تامل بپردازیم .

 وی در پایان گفت: باید توجه داشت که فضای عمومی و تاثیر گذار در جامعه رسانه ها و شبکه های مجازی هستند و کار فرهنگی، مسائل فرهنگی و .. افکار عمومی جامعه را هدایت می کند و کوتاهی در این امر صدمات جبران ناپذیر خواهد داشت .

ارسال نظرات