یادداشت/ميدان ورزش و ترويج فرهنگ شهادت

ترويج روحيه شهادت و ايثار در جامعه و قدرداني از زحمات رزمندگان خط اول مبارزه با استكبار و صهيونيست مسئله‌اي است كه بايد در تار و پود جامعه تنيده شود، اتفاقي كه از ورزش شروع شده و به طور حتم در جامعه منتشر مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۲۲۷۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، حفظ ارزش‌‌هاي نظام اسلامي و حرمت نهادن به آنها، فراموش نكردن راه سخت و دشواري كه تاكنون براي به ثمر نشاندن انقلاب و حفظ دستاوردهاي آن طي شده جزو دغدغه‌‌هاي اصلي رهبر كبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري بوده و هست. حضرت امام (ره) در جمله‌اي خطاب به مردم در خصوص ارج نهادن به مقام رزمندگان و شهدا فرمودند: «نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره به فراموشي سپرده شوند.» 

رهبر معظم انقلاب نيز بارها و بارها در ديدارها و صحبت‌‌‌هاي خود به حفظ اين ارزش‌ها تأكيد كرده‌اند. زندگي ماشيني امروز و قرار گرفتن در معرض هجوم اطلاعات و پيشرفت‌ها و مدرنيته البته بسياري را نسبت به اين رهنمودها سست و بي‌خيال كرده است تا جايي كه متأسفانه حتي حرف‌ها و اظهارنظرهايي در سطح جامعه شنيده مي‌شود كه فقط بايد سر را به علامت تأسف بابت آنها تكان داد. 

جامعه ورزش ايران اما در اين ميان تفاوتي آشكار با بقيه دارد، ورزشكاران ايران اسلامي به رغم تمامي حواشي و معضلاتي كه با آن درگير هستند به لحاظ آنچه روح پهلواني در ورزش تعريف مي‌شود خود را نزديك‌تر از هر قشري به زحمت كشان واقعي انقلاب و مجاهدان و مبارزان راه دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن مي‌بينند. اتفاقي كه در جريان دربي 82 پايتخت روي داد از همين دست اتفاقات بود كه البته تا پيش از اين نيز كم نبوده و بعد از اين هم به طور حتم اتفاق خواهد افتاد. 

مهدي طارمي زننده دو گل اول پرسپوليس در برابر استقلال بعد از به ثمر رساندن هر دو گل با نشان دادن تصوير شهيد مدافع حرم محمد احمدي جوان نشان داد كه قدردان جانفشاني‌ها و مجاهدت‌‌هاي اين عزيزان است، هر چند كه درست چند روز قبل از بازي روز جمعه اعضاي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان هم با حضور در منزل يكي از شهداي مدافع حرم به تجليل از جانفشاني‌‌هاي اين مجاهدان پرداخته بودند اما اتفاق روز جمعه و حركت طارمي چون در برابر چشم ميليون‌ها بيننده تلويزيوني اتفاق افتاد حائز اهميت بود. اهميت به اين دليل كه چه ورزشكار، چه تماشاگر حاضر در ورزشگاه و چه بيننده تلويزيوني در خانه بايد متوجه باشند كه امنيت و اقتدار نظام اسلامي ايران مرهون خون‌‌هاي پاكي است كه طي نزديك به چهار دهه به پاي درخت انقلاب اسلامي ريخته شده است، خون‌هايي كه در انقلاب اسلامي، در جريان دفاع مقدس و امروز در جريان دفاع از حريم آل‌الله تقديم انقلاب مي‌شود تا ما با خيال راحت و بدون دغدغه در امنيت كامل به تماشاي دربي بنشينيم. 

ارج نهادن به تلاش‌ها و مجاهدت‌‌هاي اين رزمندگان چيزي نيست كه تنها به همين جا ختم شود، جامعه ورزش به عنوان پيشقراول اين اقدام مي‌تواند الگوي مناسبي براي بقيه باشد، ترويج روحيه شهادت و ايثار در جامعه و قدرداني از زحمات رزمندگان خط اول مبارزه با استكبار و صهيونيست مسئله‌اي است كه بايد در تار و پود جامعه تنيده شود، اتفاقي كه از ورزش شروع شده و به طور حتم در جامعه منتشر مي‌شود. ما به هيچ عنوان حق نداريم كه فراموش كنيم چه راه سختي را پشت سر گذاشته‌ايم و چه مسير دشوارتري را پيش رو داريم و اين محقق نمي‌شود مگر با زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا و فرهنگ شهادت و اين نيز ميسر نمي‌شود جز به اينكه روح اين فرهنگ و ياد اين شهدا و مجاهدان در مويرگ‌‌هاي جامعه ساري و جاري باشد. ورش ايران و ورزشكار ايراني اين مهم را به خوبي شروع كرده و ادامه مي‌دهد تا الگوي مناسبي برابر ساير بخش‌‌هاي جامعه اسلامي ايران باشد.
ارسال نظرات