خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک خبر داد

تهیه 7 هزار قطعه عکس از 140 شهید شهرستان آبیک

فرمانده ناحیه امام صادق‌(ع) شهرستان آبیک از تهیه هزار قطعه عکس از 140 شهید شهرستان آبیک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۰۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حمزه برین در جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،‌ اظهار کرد: در حال حاضر آثار و اسناد 140 شهید شهرستان آبیک گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه از 62 شهید مدفون در شهر آبیک آثار 54 شهید این شهر جمع‌آوری شده است، ادامه داد: از 81 شهید مدفون در بخش مرکزی آثار و اسناد 40 شهید جمع‌آوری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق‌(ع) شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در بخش بشاریات از 69 شهید مدفون نسبت به جمع‌آوری آثار و اسناد 46 شهید اقدام شده است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 50 وصیت‌نامه، 400 برگ اسنادی و 100 برگ بیوگرافی از شهدای شهرستان آبیک تهیه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک تصریح کرد: همچنین 60 دقیقه فیلم مستند، 2 هزار فیلم و 2 هزار صوت و 500 فیلم از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان تهیه شده است.

برین اضافه کرد: 7 هزار قطعه عکس از 140 شهید شهرستان آبیک تهیه شده است.

وی تشریح کرد: در پایان سال گذشته کار جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای شهرستان آبیک باید به اتمام می‌رسید و امسال کتاب شهدا تدوین می‌شد که این مهم تحقق نیافت.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک اذعان کرد: با تدوین کتاب در خصوص شهدا، نقش رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به رشته تحریر در می‌آید.

برین یادآور شد: تمام خاطرات و دستاوردهای شهدا امروز در جامعه دفن شده که باید احیا شود.

این مسئول عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید برای تسریع در جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای باقی مانده شهرستان آبیک استفاده کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک اضافه کرد: تنها نباید از شهدا یاد کنیم بلکه باید به وصیت‌نامه‌ها و سفارشات آنان عمل کرد.

برین عنوان کرد: مسئولان شهرستان آبیک با تبادل اطلاعات در زمینه اسناد قابل انتشار شهدا می‌توانند کار جمع‌آوری اسناد شهدا را به اتمام برسانند.

وی تبیین کرد: اگر امروز جوانان این مرز و بوم در یمن و سوریه به جنگ با دشمنان مشغول هستند به پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک مطرح کرد: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که امروز جوانان در مرزهای خارج از کشور برای اسلام و انقلاب سینه سپر می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها