خبرهای داغ:
رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی بسیج شهرستان همدان مطرح کرد

اصلاح و ارتقاء وضعیت فرهنگی اجتماعی از اهداف برنامه‌های بومی محلی

رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی عنوان کرد: هدف برنامه‌های بومی محلی اصلاح و ارتقاء وضعیت فرهنگی اجتماعی شهرستان با تهیه و تدوین برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مجامع بسیج است.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۸۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صادق نظری شامگاه چهارشنبه در دهمین اجلاسیه عمومی مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه برنامه‌های بومی محلی فرهنگی دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد آسیب‌های منطقه ای است که در قالب کارگروه فرهنگی سیاسی عنوان می‌شود.

وی افزود: مأموریت‌ درون سازمانی این کارگروه فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم و برون سازمانی نیز انجام اقداماتی برای عموم مردم است.

رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی عنوان کرد: هدف برنامه‌های بومی محلی اصلاح و ارتقاء وضعیت فرهنگی اجتماعی شهرستان با تهیه و تدوین برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مجامع بسیج است.

وی افزود: اصلاح و ارتقاء روحیه ولایتمداری و استکبارستیزی در جامعه، رضایتمندی از سپاه و بسیج، وحدت ملی و اسلامی، افزایش سطح معرفت دینی، مسئولیت پذیری و روحیه انقلابی در جامعه، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه از پیامدهای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی است.

نظری مهمترین اثر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی را اصلاح و ارتقاء افکار جامعه عنوان کرد و افزود: اولویت دوم در خصوص بیکاری است که پیامد این آسیب اصلاح و ارتقاء سطح مسئولیت پذیری و روحیه انقلابی در جامعه است.

وی ادامه داد: از مهمترین تهدیدهای بیکاری در جامعه می‌‌توان ایجاد نارضایتی و افزایش فشار روانی، گسترش ناهنجاری های اجتماعی و افزایش فساد را نام برد.

رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی گفت: حاشیه نشینی آسیب دیگری است که از عوامل تقویت‌کننده آن می‌توان فقر مالی، بیکاری، افزایش مصرف مواد مخدر را نام برد.

وی ابراز داشت: آسیب بی‌تفاوتی به نظام و انقلاب اسلامی را نیز می‌توان با ارتقاء روحیه ولایتمداری و رضایتمندی از بسیج و سپاه آن را اصلاح کرد.

نظری تصریح کرد: مفاسد بزهکاری اجتماعی نیز از دیگر آسیب‌ها است که با پرداختن به آن می‌توان سطح وحدت ملی و اسلامی و سطح معرفت دینی در جامعه را ارتقاء داد.

وی ادامه داد: اولویت دیگر کارگروه بررسی دور شدن نوجوانان و جوانان از ارزش‌های دفاع مقدس بوده که از پیامدهای آن ارتقاء سطح مسئولیت پذیری و روحیه انقلابی و ولایتمداری و استکبارستیزی است که از عوامل این آسیب تکراری بودن و عدم نوآوری در یادواره‌ها، نبود جذابیت در برنامه‌ها، تحریک و بدبینی جوانان و نوجوانان نسبت به شهدا است.

رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی در مورد اولویت بعدی که توسط این کارگروه جمع آوری شده است، گفت: آسیب دیگر عدم شناخت بخشی از جامعه نسبت به سیره شهدا است که می‌توان با بازنگری زندگینامه شهدا، عمومی کردن برنامه‌های شهدا و استفاده از ظرفیت هنر و سنت این آسیب را رفع کرد.

وی با اشاره به آسیب خرید و فروش مواد مخدر در جامعه عنوان کرد: از جمله دلایل و عوامل این تهدید از بین بردن بنیان‌های خانواده، از بین رفتن نشاط در جامعه و اعتقادات مذهبی و گسترش فساد و ناهنجاری های اجتماعی است.

در پایان این مراسم مطالبی ارائه شده توسط رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی به رأی گذاشته شد و با دریافت 90 درصد از آراء شرکت‌کنندگان تصویب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار