مدیر کارخانه پاکسازان مشهد در گفتگو با "بسیج" عنوان کرد

نفوذ استکبار جهانی از طریق تعاملات اقتصادی/ ورود سرمایه‌گذاران خارجی بدون انتقال دانش فنی بی‌فایده است

مدیر کارخانه پاکسازان مشهد گفت: نفوذ استکبار جهانی هم اینک با ابزار تجارت و تعاملات اقتصادی است لذا بایستی دولت توجه ویژه به افزایش کیفیت قطعات داخل داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۸۱۱۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
دکتر هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،ضمن تاکید بر اینکه دیگر وقت آن رسیده است اقتصاد مقاومتی از شعار به عمل تبدیل شود، اظهار داشت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی بایستی اولا مفهوم آن به دقت آنالیز شود ثانیا راهکارهای آن استخراج و سپس با مشخص شدن وظایف، تهیه و تدوین شود و در نهایت نتیجه آن برای رسیدن به مراحل دیگر مدیریت و بررسی شود.

وی در ادامه افزود: بایستی ظرفیت تولیدی ما به بالای 50 درصد برسد که این خود عزم و اراده جدی را می طلبد و برای تحقق این مهم باید توجه ویژه به صنایع کوچک، نظام بانکی و کاهش سود بانکی، اقساط بدهی، وضع قوانین گمرکی و مشارکت و قراردادهای خارجی شود بدین معنا که در قراردادهای خارجی توجه به منابع داخلی با نگاه بیرونی و تحقق صادرات وجود باشد.

هاشمی نژاد با توجه به اینکه نفوذ استکبار جهانی هم اینک با ابزار تجارت و تعاملات اقتصادی است تاکید کرد: بایستی دولت توجه ویژه به افزایش کیفیت قطعات داخل داشته باشد.

وی به سرمایه گذاری سرمایه داران خارجی در کشورمان اشاره کرد و ابراز داشت: اینامر خوب است به شرطی که کشورمان تبدیل به کشور مصرف کننده نشود و از طرفی ورود سرمایه گذاران خارجی با انتقال تکنولوژی و دانش فنی اتفاق بیفتد و بومی شود تا از این طریق نیاز داخلی با تولید کالا در داخل کشورمان برآورده شود و صادرات نیز توسعه یابد.

مدیر کارخانه پاکسازان مشهد نقش بسیج کارگری را در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، فرهنگسازی و تقویت کار و تلاش و تولید، ترویج استفاده از تولیدات داخلی، فرهنگسازی در راستای افزایش راندمان تولید، تقویت روحیه خودباوری بر اساس آموزه های دینی در کارگران و ترویج فرهنگ خواستن و توانستن را بسیار مهم عنوان کرد.

این فعال اقتصادی بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان بدون هیچگونه چشمداشتی دفاع کردند تا خاکمان به دست بیگانگان نیفتد و امروزه در جهاد اقتصادی نیز این روحیه ایثارگری و فداکاری باید تقویت پیدا کند تا همه مشکلات اقتصادی حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها