اخبار کودتاگران در خبرگزاری کودتا

در واپسین روز‌های دی ماه سال گذشته بود که آیدین آغداشلو با حضور در سفارت فرانسه در تهران نشان شوالیه‌ را دریافت کرد ...
کد خبر: ۸۶۶۸۴۹۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

آیدین آغداشلو زنگ افتتاحیه نمایش «قاطیغوریاس» را در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صدا درمی‌آورد.» این خبر را سایت ایلنا (ارگان کودتاگران سال 88) منتشر کرده است.سایت خبری وابسته به اصلاحات البته از دلایل اهمیت حضور آغداشلو چیزی ننوشت!ایلنا پیشتر نیز به الگوسازی از آیدین آغداشلو برای مخاطبانش پرداخته بود!

در واپسین روز‌های دی ماه سال گذشته بود که آیدین آغداشلو با حضور در سفارت فرانسه در تهران نشان شوالیه‌ را دریافت کرد!نشان "ملی لیاقت"(شوالیه) برای اولین‌بار در سوم دسامبر ۱۹۶۳ توسط ژنرال "شارل دوگل" رییس جمهور وقت فرانسه نام‌گذاری شد. این نشان دارای 5 درجه بوده که شامل طبقه‌بندی شوالیه، افسر، فرمانده، افسر ارشد و صلیب بزرگ می‌باشد. این نشان به کسانی اهدا می‌شود که دارای دستاوردهای نظامی(!) و غیر نظامی(!) برجسته ای برای دولت فرانسه (!)باشند.

البته آغداشلو پیش از آنکه نشان خدمتگزاری برای دولت بیگانه را دریافت کند، در خدمت رژیم پهلوی نیز بوده است.او همسر سابق شهره آغداشلو (هنرپیشه ی دوران پهلوی و فیلم های ضد انقلاب) می باشد.از نقاشان عصر پهلوی است. وی در فاصله‌ی سالهای 1352 تا 1357 از جمله عوامل و کارکنان انجمن فرهنگی ایران و آمریکا بوده است.

در خصوص این انجمن گفتنی است به پیشنهاد حسین علاء (نخست وزیر رژیم منحوس پهلوی) و توسط اداره کل فرهنگی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در تهران راه‌اندازی شد. سازمان مرکزی این تشکیلات در واشینگتن دی سی بوده و ریاست آن را در سالهای 1352 تا 1357 یکی از جاسوسان شناخته شده‌ی سیا در تهران به نام کاترین کوب بر عهده داشته است. کاترین کوب در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به جرم جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به اسارت گرفته شد.

آغداشو با افتخار از دوران خدمتش به پهلوی سخن می گوید.او که سال‌ها با سمت تهیه کنندگی و کارگردانی به تلویزیون شاهنشاهی خدمت کرده است در مصاحبه‌ای که سال گذشته با یک روزنامه‌ی زنجیره‌ای داشت، گفت:« اوج آن چیزی که می‌خواستم پیش از انقلاب برایم مقدور شد!»

ارسال نظرات