خبرهای داغ:
رئیس بسیج سازندگی سمنان خبر داد؛

تخصیص 27میليارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان سمنان در سال 95

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از اختصاص 27 میليارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان سمنان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۵۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جبار دوست‌محمدیان در نشست خبری سازمان بسیج سازندگی استان سمنان که در دفتر این سازمان و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و بر این اساس، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی، پرداختن و عملیاتی‌سازی این مهم بوده و تمام پروژه‌ها بر همین مبنا اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی بسیج سازندگی در سال جاری، بی‌شک تلاش بیش از پیش در تحقق طرح اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به مأموریت‌های سه‌گانه این سازمان گفت: محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح هجرت از مأموریت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی است.

دوست‌محمدیان گفت:‌ در بخش اقتصاد مقاومتی در دو سال 92 و 93 در قالب 12 طرحی که از طرف دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده، ازجمله اصلاح باغات، تولید گیاهان دارویی، کود ورمی کمپوست، پرورش زنبورعسل و دام سنگین و سبک، صنایع‌دستی و گلخانه فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

این مسئول میزان هزینه‌کرد در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 93 را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در سال 94 به 27 میلیارد تومان ویژه استان سمنان افزایش یافت که تنها 17 میلیارد تومان آن به دلیل کمبود اعتبارات جذب شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: 17 میلیارد تومان تسهیلات واگذارشده به متقاضیان در سال 94 بخشی به ایجاد اشتغال و کمک به کارگاه‌های موجود و توجه به خشک‌سالی و تأمین علوفه دامداران و فروش گوشت و بخش دیگر به تولید اختصاص یافت.

دوست‌محمدیان اضافه کرد: ایجاد 10 گلخانه، کمک تسهیلاتی به 123 نفر در بخش صنایع‌دستی، 51 نفر در بخش پرورش زنبورعسل، 16 نفر تولید گیاهان دارویی، 162 نفر اصلاح باغات، 11 مورد تولید قارچ خانگی، 32 نفر در بخش پرورش آبزیان ازجمله اقدامات انجام‌شده با کل تسهیلات اختصاص‌یافته در سال 93 بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها