ابراهیم فیاض:

آمریکا می‌خواهد جهان را تکه‌تکه کند و سپس با هر تکه، مذاکره نماید

عضو شورای راهبردی پیوست فرهنگی مشهد گفت: امروزه با یک فروپاشی جهانی روبه‌رو هستیم، آمریکا می‌خواهد جهان را تکه‌تکه کند و سپس با هر تکه، مذاکره نماید و هر بخش را به یک کشور بدهد.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۸۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم فیاض شب گذشته در نشست واکاوی مسائل روز مدیریت شهری مشهد اظهار داشت: در قرن حاضر، عرفان و فلسفه جای خود را به ایده داده است. ایده تفکر و دانشی معطوف به آینده است و متکفل آن هنر است. در این میان نقش دولت و ملت فروپاشیده و مرز جغرافیایی دیگر معنا ندارد. وقتی دولت و ملت سکوت کند، شهرها جهان شهر می‌شوند، مخصوصاً شهرهایی که بعد استراتژیک دارند.

وی با بیان این نکته که ساختار تاریخی مشهد بسیار مهم است، افزود: مشهدی‌ها هستند که پس از حمله اسکندر و مغول، تمدن سازی کردند، مشهد یک شهر تاریخی و تمدن ساز است، و این تمدن مشهدی است که باید دید چه ساختاری دارد و آینده را چگونه شکل می‌دهد.

عضو شورای راهبردی پیوست فرهنگی مشهد در ادامه بیان کرد: تمام معماری حرم، تاریخ منسجم است، جهان اسلام از اقدامات امام رضا (ع) در تاریخ متأثر است. حوزه خراسان، حوزه فلسفه و روشنفکری است.

فیاض مشهد را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای منطقه اوراسیا دانست و خاطرنشان کرد: مشهد قلب اوراسیاست و در آینده بر سر آن دعوا خواهد شد، مشهد جزو شهرهای بنیادین تمدن ایرانی است، اگر کشور ایران بخواهد آینده‌ای عزتمند داشته باشد، باید شهر مشهد را یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های تمدن بداند.

وی گفت: مشهد شهر گروه‌های کوچک است، این مسئله هم بحران‌زاست و هم مایه پیشرفت، پیشرفت از آن نظر که این گروه‌های کوچک به خاطر رقابتشان باهم، شهر را پویا می‌کنند؛ و از طرف دیگر گروه‌های کوچک باعث ایجاد بحران می‌شوند چون تعارض زیادی دارند.

فیاض با ذکر این نکته که در صورت دیدن گذشته می‌توان آینده را به‌خوبی دید، افزود: آینده شهر مشهد باید بین‌المللی باشد، مشهد شهر ایده‌هاست. باید بامطالعه زندگی امام رضا (ع)، معرفت به ایشان را در شهر خودش پیاده کنیم، پس اول باید خود امام را بشناسیم. ما باید برای آینده آماده‌باشیم و ارتباط خود با عتبات عالیات و عربستان را روشن کنیم. اگر آماده نبوده و اقتصاد سازگار با شهر مشهد نداشته باشیم، اقتصاد آمریکایی وارد شهرمان می‌شود.

عضو شورای راهبردی پیوست فرهنگی مشهد گفت: امروزه با یک فروپاشی جهانی روبه‌رو هستیم، آمریکا می‌خواهد جهان را تکه‌تکه کند و سپس با هر تکه، مذاکره نماید و هر بخش را به یک کشور بدهد. ما نیز باید از این فروپاشی رد شویم، اگر هوشیار باشیم متضرر نخواهیم نشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها