تنها راه ارتقا کیفیت مدارس دولتی اجرا شدن راهکارهای سند تحول بنیادین است/ اجرای سلیقه ای سند تحول به سیاسی بازی منجر شده است

رضا محدث کارشناس مسائل تعلیم و تربیت ساماندهی نیروی انسانی و ایجاد جو رقابتی بین مدارس دولتی را، که در سند تحول بنیادین مطرح شده است راهکار ارتقای کیفیت مدارس دولتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بودجه ای که برای اجرایی شدن سند وجود داشت قطع شده و با برداشت های سلیقه ای در حوزه اجرای این سند روبرو هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۶۲۳۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، رضا محدث معاون اسبق توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، عامل بالابرنده کیفیت مدارس دولتی را منحصرا در راهکارهای سند تحول بنیادین دانست و گفت: راهکارهای سند تحول بنیادین می تواند کیفیت مدارس دولتی را بالا ببرد و فضای رقابتی بین مدارس برای ارتقای سطح، را ایجاد کند.

وی ادامه داد: مدارس دولتی و غیردولتی از حیث کتب آموزشی برابر هستند و مسئله ای که باعث ایجاد اختلاف در سطح کیفیت این مدارس می شود در ساماندهی نیروی انسانی است.

محدث وجود جو رقابت بین مدیران مدارس غیردولتی را از دیگران عناصر کیفیت بهتر این مدارس و اذعان داشت: با اجرایی شدن سند تحول نه تنها ساماندهی منابع انسانی تقویت می شود بلکه یکی از مزیت های اجرایی شدن آن به وجود آمدن جو رقابت بین مدیران مدارس دولتی است که در این صورت کیفیت این مدارس هم به سطح مطلوب خواهد رسید.

کارشناس تعلیم و تربیت معلم  را رکن موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد و بیان داشت: سند تحول بنیادین فصل جدیدی در نظام تعلیم و تربیت ما ایجاد کرد و اگر مسئولین امر تلاش بیشتری انجام می‌دادند، این سند که تا کنون 3 سال از ابلاغ آن می گذرد اجرایی شده بود.

وی با انتقاد از برداشت های سلیقه ای در اجرا کردن سند تحول توضیح داد: بحث سیاسی شدن در معاونت پرورشی نمونه برداشت سلیقه ای از سند تحول است که اکنون به اسم اجرای سند تحول بودجه صرف انتشار مجلات سیاسی می شود که به رشد سیاسی هم کمکی نمی کند و صرفا سیاسی بازی است.

محدث ادامه داد: در سال 92 مبلغی در حدود دویست و پنجاه میلیارد در بودجه برای اجرایی شدن سند تحول در نظر گرفته شده بود که متاسفانه دیگر وجهی برای اجرایی شدن این سند مهم و حیاتی منظور نمی شود و خروجی عدم اجرای سند تحول این است که امروز مدارس ما نتوانسته اند دانش آموز تراز جمهوری اسلامی به جامعه تحویل دهند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب هفته پیش در دیدار فرهنگیان سراسر کشور ضمن انتقاد از گسترش مدارس غیردولتی خواستار افزایش کیفیت مدارس دولتی برای افزایش رغبت تحصیل در آن ها شده بودند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات