خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

در عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید دلسوزانه وارد شد

استاندار سمنان در جلسه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید دلسوزانه واردشد.
کد خبر: ۸۶۷۶۳۳۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج در سمنان،جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهیاز منکر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، استاندار سمنان و جمعی از مدیران در دفتر امام جمعه برگزار شد .

در این جلسه آیت ا... شاهچراغی امر به معروف و نهی از منکر را یک امر بسیار مهم برشمرد و افزود: این دو فرضیه مهم را نباید از هم جدا نمود.

وی با اشاره به خصایص اخلاقی حضرت ابوالفضل (ع) که ایمانش محکم بود و بینش و بصیرت عمیقی داشت، افزود: باید درس وفا، شهادت و حمایت از ولایت را از حضرت ابوالفضل (ع) آموخت .

ایشان در ادامه اذعان داشت : امر به معروف یک بار سنگینی است که باید دسته جمعی این بار سنگین را به دوش کشیده و جلو ببریم.

در ادامه استاندار سمنان گفت: خداوند این امکانات را در اختیار ما گذاشته تا با تلاش و دلسوزی جهت رفع گرفتاریهای جامعه قدم برداریم و به دست آوردن این توفیق جای شکرگذاری دارد زیرا ما قبل از انقلاب هیچ نقشی نداشیم .

وی افزود: استان در خیلی از ابعاد ریشه های خوب فرهنگی دارد و خیلی از پایلوت ها در استان در حال اجراست که برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت علمی و عملی وارد شویم.

ایشان در ادامه گفت: باید کار امر به معروف را با دلسوزی انجام داد و جهت اصلاح جامعه دنبال مچگیری نباشیم کمک و راهنمایی افراد با مچگیری فرق می کند در امر به معروف و نهی از منکر هدف دلسوزی وکمک و ارشاد افراد باید باشد.

دکتر خباز با اشاره به اینکه مومن آینه مومن است افزود: آینه از راه دلسوزی ، غرض و مرض عیب را می گوید باید در این زمینه بیان زیبا و شیوا داشت تا موثر واقع شود.

وی اذعان داشت: در این راه آموزش بسیار مناسب است باید هرفرد از زیر مجموعه خود شروع کند و اول بصورت تعریف باشد بعد مسائل و کاستی ها را به او تذکر دهد و آثار مثبت این کارها باید در جامعه دیده شود .

در ادامه استاندار سمنان از مسئولین استان خواست برنامه ریزی مناسبی جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان ، دانشجویان و نوجوانان و جوانان در تابستان با برنامه های فرهنگی و هنری اتخاذ نمایند.

در این جلسه همچنین آسیابانی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گزارشی از فعالیتهای سال گذشته و برنامه های سال 95 را ارائه نمود و تعدادی از مدیران و اعضای ستاد گزارشی از فعالیتهای مربوطه را اعلام نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها