خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین:

برگزاری جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در قزوین

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین از برگزاری جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۴۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، مجید وفاپور در جلسه هماهنگی جزءخوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان سال جاری در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان دو مسجد از استان قزوین برای این مهم در نظر گرفته شده است که جزو مصوبات این جلسه بود.

وی افزود: طبق مصوبه جلسه هماهنگی جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری در صورت همراهی هیئت امناء مسجد امام خمینی(ره) برنامه‌های قرآن کریم در این مسجد اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین اضافه کرد: از جمله برنامه‌های قرآنی ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در مسجد امام خمینی(ره) شهر قزوین بوده که به صورت پخش زنده استانی و سراسری برگزار می‌شود.

وفاپور یادآور شد: با توجه به دارا بودن شرایط مطلوب و ظرفیت بالقوه مسجد امام خمینی‌(ره) شهر قزوین گزینه نخست اراده‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و شورای عالی قرآنی این استان در راستای جزءخوانی قرآن کریم در این مسجد بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه مسجد امام خمینی(ره) از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه فضا برخوردار است، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز قزوین برای مانور دادن دوربین‌های خود می‌تواند ضبط برنامه‌های ماه رمضان را در این مسجد به صورت زنده به اجرا بگذارد.

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین با بیان اینکه اجرای تلاوت قرآن کریم در مساجد می‌تواند ظرفیت خوبی برای شناساندن مفاهیم اسلامی در کشور باشد، ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه‌ها آشنایی و فرهنگ‌سازی قرائت قرآن کریم در بین مردم جامعه به ویژه در ایام ماه مبارک است.

وفاپور خاطرنشان کرد: امید است با اجرای برنامه‌های قرآنی توشه‌ای برای آخرت ذخیره شود و در راه قرآن با تعامل، بسیج بودن، جهادگری و ایثارگری در راستای اجرای برنامه امسال گام‌های مؤثری برداریم.

گفتنی است، اگر هیئت امنا مسجد امام خمینی(ره) در راستای اجرای برنامه‌های قرآن کریم ایام ماه مبارک رمضان در این مسجد با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و شورای عالی قرآنی این استان همراهی نکند این برنامه در مسجد الغدیر شهر قزوین و یا حسینیه امامزاده حسین(ع) این شهر برگزار می‌شود.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها