خبرهای داغ:
سرپرست اداره ميراث فرهنگي شهرستان مهديشهر:

اقامتگاه هاي بوم گردي ظرفيت اقامت در مهديشهر را به 300 نفر رساند

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر گفت: با بهره برداري از اقامتگاه هاي بوم گردي، ظرفيت اقامت در شهرستان مهديشهر به 318 نفر رسيده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۴۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،همايون جورابلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:: با راه اندازي شش اقامتگاه بوم گردي، 143 نفر به ظرفيت اقامتي مهديشهر افزوده شد.

وي با بيان اينكه ظرفيت اقامت در مهديشهر با وجود دو هتل دربند و سنگسر، قبل از راه اندازي اقامتگاههاي بوم گردي 175 نفر بود، گفت: در حال حاضر سه اقامتگاه بوم گردي در روستاي "کولیم"، يك اقامتگاه در روستاي "فینسک"، يك اقامتگاه در روستاي "تم" و يك اقامتگاه بومي در "شهمیرزاد" فعال است.

وي اقامتگاههاي بوم گردي را در افزايش ميزان اقامت مسافران در مهديشهر و شهميرزاد موثر دانست و افزود: بسياري از مسافران و گردشگران اقامتگاههاي سنتي و با قيمت مناسب را ترجيح مي دهند و اقامتگاههاي بوم گردي مي‌تواند زمينه ساز اقامت هر چه بيشتر مسافران در اين شهرستان باشد.

وي گفت: افزايش تعداد اقامتگاههاي بوم گردي علاوه بر افزايش ميزان اقامت مسافران، زمينه ساز اشتغال، حمايت اقتصادي از خانواده هاي روستايي و مالكان خانه هاي سنتي و روستايي است.

مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد. شهر زیبا و خنک شهمیرزاد که از جمله شهرهای شهرستان مهدیشهر است هر ساله هزاران گردشگر را به دیدن مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده این شهر می کشاند.

شهمیرزاد در 6 کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده و شهر نمونه گردشگری بین المللی است.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها