فرمانده سپاه خلیل آباد در گفتگو با " بسیج" عنوان کرد

عدم بهره‌برداری صحیح از انگور در خلیل آباد

فرمانده سپاه خلیل آباد گفت: علیرغم اینکه انگور و کشمش در شهرستان خلیل آباد به صورت انبوه تولید می‌شود ولی آنطور که باید به صورت صحیح و مطلوب از آنها بهره برداری نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۹۷۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
سرهنگ علی نیک یاد، فرمانده سپاه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی ، در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: طرح اقتصاد مقاومتی را چند سالی است که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند و راهکارهایی نیز برای اجرایی شدن آن ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه ما باید با الگو گرفتن از بیانات مقام معظم رهبری بتوانیم در سطح منطقه خود کارهایی را در جهت اقتصاد مقاومتی انجام دهیم، خاطر نشان کرد: این باور باید در ذهن مردم نهادینه شود که نجات اقتصاد کشور در نگاه به درون است و قطعاً با مذاکره و نگاه به خارج این مشکلات حل نخواهد شد.

نیک یاد راه حل مشکلات اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: خرید کالاهای ایرانی، حمایت از تولید داخلی، استفاده از محصولات بومی و… می تواند گامی موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از محصولات بومی باید در سطح منطقه جا بیافتد، اذعان نمود: امروز سپاه و بسیج در شهرستان خلیل آباد در جلسات و همایشات خود از محصولات غیر بومی و صنعتی استفاده نمی کند.

فرمانده سپاه خلیل آباد وابستگی اقتصاد شهرستان را به دو محصول انگور و کشمش دانست و بیان داشت داشت: علی رغم اینکه انگور و کشمش در شهرستان خلیل آباد به صورت انبوه تولید می شود ولی آنطور که باید به صورت صحیح و مطلوب از آنها بهره برداری نمی شود.

وی ادامه داد: انگور و کشمش در شهرستان خلیل آباد به صورت خام و انبوه به فروش می رسد و متاسفانه صنایع تبدیلی این محصولات هم در سطح منطقه بسیار اندک است.

سرهنگ علی نیک یاد با بیان اینکه سپاه و بسیج سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت می کند، ابراز داشت: باید متولی دیگری که در این زمینه فعالیت می کنند راهکارهایی را برای اجرای هر چه بهتر طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه بحث تعاونی و شرکت تعاونی در شهرستان خلیل آباد خوب جا نیافتاده است، گفت: اکثر افراد به دنبال تک نفره کار کردن هستند و خلاء تعاونی در شهرستان احساس می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار