کنگره 5400 شهید کردستان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: برادران شهید نمکی مصداق واقعی انصار مظلوم و نمونه‌هایی از عزت کُردهای مسلمان هستند که بیعت جاودانه‌ای را با مهاجرین به ثبت رساندند.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۸۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۱
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار محمدحسین رجبی، روز (29اردیبهشت) در یادواره برادران شهید نمکی و جلوه‌های ایثار و مقاومت در سنندج، اظهار کرد: شهدای کردستان و به ویژه برادران شهید نمکی برای دفاع از این سرزمین در برابر یاغیان بی‌ریشه قد علم کرده و پا به میدان پایداری و استقامت نهادند.راه‌یافتگان این حریم، خطرات آن را با جان و دل خریدند و با عزم پولادین تابلوی وفاداری کردستان را بر سینه ستبر ایران اسلامی حک کردند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: برادران نمکی سمبل سرداران قافله بیداری هستند که تنها جرمشان دانش و آگاهی از جبهه حق و باطل و تنها سلاحشان جسارت و حقیقت گویی بود. این برادران مصداق واقعی انصار مظلوم و نمونه‌هایی از عزت کُردهای مسلمان هستند که در برابر هجمه‌های بیگانگان بیعت جاودانه‌ای را با مهاجرین به ثبت رساندند.

رجبی ادامه داد: اگر چه قریب 10 هزار شهید کُرد مسلمان سندی بر حقانیت مجاهدت خاموش این سرزمین بوده و هرکدام گواهی برای صداقت در مسیر انقلاب هستند اما حماسه برادران نمکی به تنهایی مقصد حق و باطل است.

وی با اشاره به شهادت سه سفیر بیداری در کوه سنگ سیاه، اعلام کرد: به یاد این سه برادر شهید باید نام سنگ سیاه به سنگ سفید تغییر یافته و سیاهی ابدی نصیب کوردلان و کج اندیشان و سفیدی ابدی نصیب روسفیدان انقلاب و رهروان صادق آنها شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به برگزاری صدها یادواره شهید در کردستان، عنوان کرد: کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد در غرب و شمال غرب با پیام رهبری در سال 94 با محوریت کردستان در سنندج برگزار شد و کنگره 5400 شهید کردستان نیز در سال 97 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 66 خانواده دارای سه تا 6 شهید در کردستان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این یادواره با عنوان یادواره جلوه‌های ایثار و مقاومت شهیدان با موضوعیت 3 تا 6 شهید از یک خانواده و با محوریت برادران شهید نمکی برگزار می‌شود.

رجبی در پایان سخنان خود، ساخت سردیس برادران نمکی، شروع تدوین دو جلد کتاب از زندگینامه شهدا، حضور در مدارس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پژوهش در مورد زندگی شهدای استان را از جمله اقدامات سپاه برای گرامیداشت یاد شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/م
ارسال نظرات