خبرهای داغ:
فرماندار مهدیشهر:

هیئات مذهبی نقش تأثیرگذاري در اشاعه فرهنگ دینی دارند

فرماندار مهدیشهر با اشاره به رسالت مهم هیئت های مذهبی در بزرگداشت شعائر دینی، گفت: هیئات مذهبی نقش تأثیرگذاری در اشاعه فرهنگ دینی دارند.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۴۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهديشهر، حسن ارگی در نشستی با مسئولان هیئت های مذهبی مهدیشهر و بخش شهمیرزاد به میزبانی فرمانداری این شهرستان، ضمن اشاره به اهمیت رسالت هیئات مذهبی در ترویج معارف دینی، ابراز داشت: هیئت های مذهبی می توانند در مسائل عمومی و فرهنگی تاثیرگذار بوده و دستیابی به این مهم همراه با ایجاد نظم و ترتیب در بین این تشکل ها می تواند نشان دهنده حرکتی بزرگ را از مناسب های مذهبی به‌ویژه جشن نیمه شعبان به تصویر بکشند.

وی افزود: مهم‌ترین مأموریت هیئت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است؛ چرا که امروز جوانان ما زیر هجمه سنگین فرهنگی دشمنان قرار دارند و برای مقابله با این پدیده شوم باید تدابیری اندیشید.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه نقش هیأت های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بزرگ ترین پایگاه دینی و ملی جامعه اسلامی هیئات و محافل مذهبی هستند.

ارگی بیان داشت: امروز به هر میزان که بها و اهمیت هیئات مذهبی را در بین مردم نهادینه کنیم، به همان نسبت می توانیم در افزایش میزان تاثیرگذاری تشکل های دینی بر سبک زندگی اسلامی موفق خواهیم بود اما این مهم نیازمند بررسی ضعف ها و تقویت نقاط قوت برنامه های مذهبی و فرهنگی است چرا که این هیئات اقشار مختلف، به ویژه جوانان را جذب می کنند.

وی تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان را در کاهش آسیب ها موثر دانست و افزود: کسی از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است که به معنویات توجه داشته باشد لذا با تقویت بنیان های فرهنگ، دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه می توانیم شاهد رفع و کاهش آثار مسائل سوء اجتماعی باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نیز در این دیدار، با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای هیئات مذهبی، گفت: این شورا، نقش بسزایی در هدایت تشکل های مردمی داشته و دارد چرا که هیئت های مذهبی با توجه به مردمی بودن، کارکرد مطلوبی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی برعهده دارند لذا نیاز به توجه بیشتر در این زمینه، مطالبه همه تشکل ها و هیئات مذهبی شهرستان مهدیشهر و بخش شمهیرزاد است.

حجت الاسلام مصطفی تقوی با بیان اینکه الگوگیری از هیئات مذهبی با تجربه موفق امری ارزنده برای سایر برنامه ها و تشکل ها است، ابراز داشت: استفاده از تجارب تشکل ها برای ایجاد تجمعی هماهنگ و عظیم در مراسمی مانند جشن نیمه شعبان، می تواند کیفیت برنامه های فرهنگی و مذهبی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هم افزایی هیئات مذهبی همواره اتفاقات خوبی را در مهدیشهر رقم زده است، افزود: تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی از نیروهای مستعدی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم است و از سوی دیگر باید دانست که مهمترین و بزرگ ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هیئت ها و محافل مذهبی هستند که محل آموزش تعالیم دینی و گرامیداشت شعائر الهی و دینی است.

شهمیرزاد ۲۵هیئت مذهبی ثبت شده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها