خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج:

اسلام آمریکایی فقط آن نیست که آمریکا پسند باشد

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج بیان کرد: از منظر رهبر انقلاب اسلامی، «اسلام آمریکایی فقط آن نیست که آمریکا پسند باشد»، بلکه اسلام آمریکایی هرچیزی است که «خارج از این اسلام ناب است.
کد خبر: ۸۶۸۱۲۰۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

نادری مسئول روابط عمومی و  تبلیغات سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با به تفاوت اسلام انقلابی و اسلات آمریکایی از منظر امام خمینی(ره) گفت: اسلام آمریکایی صرفاً اسلام غرب‌زده یا اسلامی که مورد تبلیغ یا حمایت مستقیم ایالات متحده‌ی آمریکا باشد، نیست.

وی افزود: از منظر ایشان، تجدد و تحجر به‌مثابه دو مانع در فهم اسلام ناب عمل می‌کنند؛ از منظر رهبر انقلاب نیز اسلام آمریکایی هرچیزی است که «خارج از این اسلام ناب است.

نادری بیان کرد :«نظریه‌ اسلام ناب-اسلام آمریکایی» اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمه‌الله وضع شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبه‌های بیشتری نیز به آن افزوده شد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: رهبر انقلاب در پیام حج امسال خود، سه مسئله‌ی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسئله‌ فلسطین» و «مسئله‌ درک تفاوت اسلام‌ ناب-اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسئله‌ی اتحاد جهان اسلام و مسئله‌ فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده‌، اما به نظر می‌رسد مسئله‌ی سوم آن‌چنان‌که باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است.

مسئول روابط عمومی و  تبلیغات سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج بیان کرد: حال آنکه امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسئله‌ صدچندان شده است.

نادری در تشریح این موضوع افزود: «اسلام ناب-اسلام آمریکایی» به‌عنوان عصاره‌ی اندیشه‌ی امام خمینی رحمه‌الله، یک تئوری جامع است که قابلیت تبیین بسیاری از شکاف‌ها و پدیده‌های اصلی جهان اسلام را دارا است و می‌تواند به‌مثابه یک اندیشه‌ی بدیل، از بسیاری از مسائل به‌ظاهر غیرقابل حل موجود، صورت‌بندی جدید و راهگشایی دست دهد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: از منظر رهبر انقلاب اسلامی، «اسلام آمریکایی فقط آن نیست که آمریکا پسند باشد»، بلکه اسلام آمریکایی هرچیزی است که «خارج از این اسلام ناب است.» در واقع در مفهوم‌سازی‌های این نظریه، هم «اسلام متحجرِ آمیخته با خرافات» و هم «اسلامِ تطبیق‌داده‌شده‌ی با اصول آمریکایی و مورد نظر غربی‌ها» مورد نقد هستند که «هر دو این‌ها اسلام آمریکایی است.

5002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها