حجاب ستیزی لایت آفتاب یزد!

در حالی که تا پیش از این اغلب رسانه های جریان دوم خردادی تلاش داشتند تا هنجارشکنی های سینماگران در جشنواره های برون مرزی را به نحوی رفع و رجوع کنند اما به نظر می رسد تبلیغ پروسه گذار به فحشا در این رسانه ها آهنگ تندتری به خود گرفته است .
کد خبر: ۸۶۸۲۲۲۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه

در حالی که تا پیش از این اغلب رسانه های جریان دوم خردادی تلاش داشتند تا هنجارشکنی های سینماگران در جشنواره های برون مرزی را به نحوی رفع و رجوع کنند اما به نظر می رسد تبلیغ پروسه گذار به بی عفتی در این رسانه ها آهنگ تندتری به خود گرفته است و عملا تبلیغ کنار گذاشتن حجاب ایرانی اسلامی به یک امر عادی تبدیل شده است. خطایی که سردبیران روزنامه آفتاب یزد اخیرا با بی شرمی خاصی آن را مرتکب شده اند.

این روزنامه در شماره روز دوشنبه مورخ 3 خرداد ماه عکس یک خود را به پوشش غیر مناسب ترانه علی دوستی در جشنواره کن اختصاص داده است و با تیتر «تیپ ترانه و شهاب، زیر ذره بین» پوشش غیرمتعارف بازیگر زن را به طور غیرملموسی نماد پوشش ایرانی معرفی کرده است و این در حالی است که حتی سنگ‌نگاره های دوران هخامنشی نیز نشان می دهد که زنان ایرانی از دیرباز پوشش کامل و متفاوتی با مردان داشته اند .

آفتاب یزد در راستای عادی نشان دادن پوشش ترانه علی‌دوستی می نویسد: در میان بازیگران زن نیز سحر دولتشاهی با نقدها و بعضاً شوخی‌های نقدگونه بسیاری به واسطه نوع پوشش خود در جشنواره کن مواجه شد و کمترین نقدها متوجه ترانه علیدوستی شده بود .از قضا پوشش بازیگران ایرانی به جز جواهراتشان حاصل ایده پردازی طراحان ایرانی است. با این اوصاف به نظر می‌رسد طراحان کشورمان ایده‌های خلاقانه‌ای برای عرضه دارند، اما اینکه از میان این ایده‌ها، کدامیک انتخابشود و در نهایت این ایده چگونهپیاده سازی و توسط هنرمند مورد بهره برداریقرار گیرد، جزء مولفه‌هایی است که لزوماً در اختیار طراح نیست و باید هنرمند شخصاً به آن توجه داشته باشد.

گفتنی است در دوران اصلاحات نیز رسانه های زنجیره ای این طیف به توپخانه مبارزه با ارزش های اسلامی تبدیل شده بود و حتی به راحتی عصمت و طهارت ائمه هدی(ع) نیز زیر سوال می رفت. از زمان آغاز به کار دولت یازدهم نیز رگه های جریان لائیک در روزنامه های دوم خردادی جان دیگری گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار