خبرهای داغ:
رزمنده دوران دفاع مقدس:

امروز جای حال و هوای بیت‌المقدس در بین مسئولین خالی است

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر همه خود را بدهکار انقلاب می‌دانستند، گفت: امروز جای حال و هوای بیت‌المقدس در بین مسئولین خالی است.
کد خبر: ۸۶۸۳۰۷۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، زعین عابدینی رزمنده دوران دفاع مقدس در  همایش رزمندگان و ایثارگران آبیکی که در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه خرمشهر شهر خداست و خورشید حماسه خرمشهر هرگز غروب نمی‌کند، گفت: خرمشهر حقیقتی است از مقاومت ملتی حماسه‌ساز، آزادی خرمشهر درس تاریخ دیگری است که شبیه آن را هرگز نخواهیم دید.

وی افزود: در محور قرارگاه فتح، یگان‌های خودی ضمن عبور از رودخانه به سرعت خود را به جاده اهواز – خرمشهر رسانده و به ایجاد استحکامات و جلوگیری از نقل و انتقالات و تحرکات دشمن در جاده مذکور پرداختند و در محور قرارگاه نصر، به دلیل تاخیر در حرکت و وجود باتلاق در کنار جاده اهواز خرمشهر و همچنین تمرکز دشمن در شمال خرمشهر، نیروهای این قرارگاه نتوانستند به اهداف مورد نظر دست یافته و با قرارگاه فتح الحاق کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس از ۱۰ اردیبهشت آغاز شد و این عملیات از عملیات‌های دیگر متفاوت بود، گفت: درگیری شروع شد و در همان ابتدای کار دشمن سقوط کرد و جاده اصلی منتهی به خرمشهر آزاد شد.

عابدینی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر در چند مرحله به پایان رسید، ادامه داد: مرحله دوم عملیات از سمت اهواز بود و مرحله سوم این ادامه پیشروی به سمت شلمچه بود و ساعت ۱۰ شب بود که به سمت خاکریز رسیدیم و همه به خط شدیم و عملیات با رمز الله اکبر آغاز شد و عراق آنقدر گلوله به سر ما زدند که اگر یک شی را به هوا پرت می‌کردید سوراخ سوراخ شده به زمین برمی‌گشت‌.

این رزمنده آبیکی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه این نیروی اعتقاد و اعتماد به قدرت الهی بود که در آن میدان به رزمندگان جرأت حرکت و پیش‌روی می‌داد، گفت: ما خاکریز اول را پشت سرگذاشتیم و به خاکریز دوم رسیدیم که خیلی از رزمندگان شهید شدند.

وی اظهار داشت: وقتی به خاکریز چهارم رسیدیم عده کمی از رزمندگان باقی مانده بودند که از تبادل آتش پیدا بود که ما در دل نیروهای عراقی رفته‌ایم. ۱۲ شب بود زیر نور مهتاب روشن به سمت خاکریزی که از آن گذشته بودیم برگشتیم و فکر کردیم که ایرانی‌ها هستند که وقتی به آن‌جا رسیدیم دیدیم که عراقی‌ها به آنجا رسیده‌اند و ما در بین آن‌ها گرفتار شدیم.

عابدینی اضافه کرد: بوقتی متوجه این موصوع شدیم به سرعت سعی کردبم از آنجا دور شویم ولی موجی از گلوله بود که به سمت ما سرازیر شد و من به زمین افتادم؛ وقتی بهوش آمدم دیدم عراقی‌ها دارن از روی ما می‌گذرند و من نمی‌دانستم که از چه قسمتی زخمی شده‌ام و تنهعا برایم این مهم بود که سایر رزمنده‌ها چه کردند.

وی با اشاره به اینکه رزمنده‌ها با مدد گرفتن از نیروی خداوند به پیروزی رسیدند، عنوان کرد: در ساعت ۱۲ قوای ایران از سمت شمال و شرق وارد شهر شدند و نیروهای متجاوز بعثی که ۲۴ ساعت در محاصره کامل قرار داشتند، راهی جز اسارت یا فرار و یا کشته شدن نداشتند. بدین جهت واحدهای عراقی گروه گروه به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند. در ساعت دو بعدازظهر، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر برافراشته شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس بیان داشت: در دوران مقدسی همه خود را بدهکار انقلاب می‌دانستند اگر امروز ما به رسم آن دوران حرکت می‌کردیم به مشکلی برنمی‌خوردیم. امروز جای حال و هوای بیت‌المقدس در بین ما خالی است.

وی افزود: به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست. خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ نشاندهنده پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. به همین دلیل است، سوم خرداد و فتح این شهر، بیانگری از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.

عابدینی در پایان همایش تصریح کرد: بدون شک، عملیات بیت‌المقدس و آزاد سازی خرمشهر تنها گوشه‌ای از حماسه‌ها و ایستادگی‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام در مقابل جهانخوارانی بود

6001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها