حکایت آلبالوهای فاسد و ارشاد

درحالی که وزیر ارشاد اخیرا به صراحت از اعطای مجوز اکران به فیلم 50 کیلو آلبالو انتقاد کرده است تلاش هایی برای پخش بدون اصلاح این فیلم شرم آور در شبکه خانگی در حال صورت گرفتن است.
کد خبر: ۸۶۸۴۲۷۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه
درحالی که وزیر ارشاد اخیرا به صراحت از اعطای مجوز اکران به فیلم 50 کیلو آلبالو انتقاد کرده است تلاش هایی برای پخش بدون اصلاح این فیلم شرم آور  در شبکه خانگی در حال صورت گرفتن است.  هفته گذشته نیز بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)  با انتشار بیانیه ای خطاب به ایوبی نوشته بود‌: شنیده ایم پیاله آلبالوی فاسدی را که باید از اکران و حتی تولید آن پرهیز می کردید تا فسادش دامن سینمای کشور را نگیرد این بار می خواهید از طریق شبکه نمایش خانگی نقدیم خانواده های ایرانی کنید.پیشنهاد می کنیم اقدامی نکنید بار دیگر وزیر ارشاد برای توجیه آن اظهار بی اطلاعی و عذرخواهی کند. چرا که توقع از وزارت ارشاد تقویت سلامت فرهنگی خانواده های ایرانی است نه ترویج فساد و آلودگی.
مانی حقیقی کارگردان این فیلم سخیف البته در جوابیه ای به اظهارات اخیر وزیر ارشاد آورده است:  فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» سه بار از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته، فیلم‌نامه آن ١۴ اصلاحیه داشته، دوبار توسط شورای پروانه نمایش بازبینی شده و ١٧ اصلاحیه بر آن اعمال کرده و سپس، ‌بعد از گذر از تمامی این مراحل، به ‌عنوان یکی از فیلم‌های پربیننده‌ترین اکران سال، یعنی اکران نوروزی، توسط شورای صنفی نمایش انتخاب شده. بااین‌حال، امروز خبر رسیده که شما فرموده‌اید در این فیلم «برخی ضوابط رعایت نشده» و «این فیلم برای پخش در شبکه خانگی اصلاح می‌شود»، درحالی‌که نه مدیران شما در اعمال ممیزی بر این فیلم کوتاهی کرده‌اند و نه سازندگان فیلم آن را به دور از چشم شما و با گذر از مسیری غیرمتعارف یا غیرقانونی به نمایش درآورده‌اند. جناب آقای وزیر، اصل مشکل من با اعمال سانسورهای جدید در فیلمم نیست، هرچند این را تصمیمی نادرست و خارج از چارچوب اخلاقی مدیریت فرهنگی کشورم می‌دانم. بحران، جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر از این است: ماجرای تولید و اکران فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» حاکی از این است که مدیریت فرهنگی کشور من دراین ‌زمینه بی‌ضابطه، مغشوش و غیراصولی بوده است. به‌همین‌دلیل، من دوستانه و برادرانه از شما تقاضا می‌کنم که کار را به کاردان بسپارید.
از سوی دیگر و با توجه به اظهار نظر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ارائه مجوز اکران به فیلم «50 کیلو آلبالو»، احتمال تغییر در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد نیز  قوت گرفت.


ارسال نظرات