انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس :

فیلم جنگی ساختن همیشه سخت است

فیلم کوتاه «سلیمه» با زمان ۱۴ دقیقه فیلمی ساخته علی خسروی است که از تولیدات سال ۹۵ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۸۵۷۶۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ،فیلم کوتاه «سلیمه» با زمان ۱۴ دقیقه فیلمی ساخته علی خسروی است که از تولیدات سال ۹۵ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به شمار می رود، این فیلم با حضورعواملش و با حضور منتقدین و کارشناسان سینما، امروز در برنامه هشتاد و یکم از جلسات سینما روایت به اکران درخواهد آمد و سپس جلسه نقد و بررسی آن برگزار خواهد شد. در این خصوص گفتگوی کوتاهی با کارگردان این اثر دفاع مقدس داشته ایم.

علی خسروی کارگردان فیلم کوتاه سلیمه در ارتباط با روند تولید اثر گفت: فیلمنامه سلیمه از میان چند طرح پیشنهادی انتخاب شد که به انجمن ارائه داده بودیم و در این میان سلیمه شرایط مناسب تری برای تولید داشت. مرحله پیش تولید تا پایان کار در حدود شش ماه زمان برد و با توجه به اینکه لوکیشن فیلم در روستایی مرزی واقع در جنوب کشور بود روزهای تولید سختی داشتیم.

خسروی که اولین همکاری خود را با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با فیلم سلیمه تجربه کرده است، در خصوص این همکاری افزود: من پیش از این چند فیلم کوتاه داستانی و چند مستند در حوزه دفاع مقدس و با موضوع مقاومت و پایداری و نیز خرمشهر کار کرده بودم، اما سلیمه یکی از سخت ترین تجارب من بود که البته در نوع خودش هم ارزشمند بود. همیشه مثلی در میان فیلمسازان عرصه دفاع مقدس داریم که می گویند، فیلم  جنگی ساختن همیشه سخت است، اما باید بگویم در شرایط کنونی و با وجود مشکلات فراوان ساختن فیلم جنگی از جنگیدن کمتر نیست و خودش نوعی مجاهدت به حساب می آید.

خسروی در ارتباط با داستان فیلم سلیمه افزود: سلیمه روایت گر انتظار یک مادر است که با وجود داشتن همسری پیر و ناتوان، و انتظار برای آمدن پسرش زندگی را در خانه خود جاری ساخته است. سلیمه در فضای یک روستا در کردستان روایت می شود.

این کارگردان در ارتباط  با پرداختن به سوژه های دفاع مقدس اذعان کرد: موضوع دفاع مقدس برای من یک دغدغه به شمار می رود، من بیشترین کارهایم چه در حوزه مستند و چه داستانی در مورد دفاع مقدس است و به نوعی خودم را مدیون شهدا و همه کسانی میدانم که در دفاع مقدس حضور داشته اند. با آنکه در آن روزها نبودم و جنگ را از نزدیک ندیده ام اما به شدت آن را درک و احساس می کنم و در ارتباط با افرادی که در جنگ حضور داشته اند یا از نزدیکانشان را در جنگ از دست داده اند، از دفاع مقدس بسیار آموخته ام و اکنون خود را مدیون آن ها می دانم.

کشورهای زیادی در تاریخ خود جنگ داشته اند و از آن به نام جنگ یاد می کنند اما ما معتقدیم در تمام آن هشت سال دفاع مقدس داشته ایم که حقیقتا فعلی مقدس بوده است. حتی در بکار بردن نام آن نیز باید دقت داشته باشیم چراکه برخی می گویند جنگ ایران و عراق، در صورتی که ما با هیچ کشوری جنگ نداشتیم و به شدت تحت تعرض آن کشورها بوده ایم. پس ارزش دفاع مقدس را نباید لحظه ای از یاد ببریم.

وی در پایان ضمن تقدیم کردن اثر خود به خانواده شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس افزود: امیدوارم با حرکت در این مسیر فرهنگی و کار در عرصه دفاع مقدس توانسته باشم گوشه ای از دین خود را به این بزرگ مردان ادا کرده باشم در حالی که می دانم ما تا هستیم مدیون ایشان و حرکت بزرگ آن هاییم.

ارسال نظرات