معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اردویی بسیج:

اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی یکی از مهمترین اندیشه امام(ره) بود

مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان اردویی بسیج گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود یکی از مهم‌ترین اصول اندیشه امام خمینی را «اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی» برشمردند.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۴۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، سرگرد فیض الله محمد زاده مدیر فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) درجهت ترویج اسلام ناب محمدی در بین مردم گفت: هنگامی می‌توان به شناخت مبنای اسلامی تفکر امام دست یافت که بپرسیم امام کدام اسلام را نفی و کدام اسلام را اثبات می‌نمایند. تأکید بر اسلامی بودن حرکت امام خمینی و انقلاب اسلامی، بخشی از حقیقت است و اگر بخش مهم دیگری از آن دیده نشود، ره به بیراهه می‌برد.
وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود یکی از مهم‌ترین اصول اندیشه امام خمینی را «اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی» برشمردند.
محمدزاده خاطر نشان کرد: بی‌تردید امام خمینی بزرگترین احیاگر دین اسلام پس از ائمه معصومین علیهم‌السلام در طی تاریخ هزار و پانصد ساله اسلام بوده است. انقلاب شکوهمند اسلامی یقیناً الگوی موفقی از تاریخ صدر اسلام، خصوصاً از حماسه حسینی است. از این رو احیاگری امام خمینی تنها به ابعاد معرفتی و نظری دین خلاصه نمی‌شود؛ او هم در ابعاد معرفتی و هم در ابعاد عملی به احیای دین اسلام پرداخت.
مسئول فرهنگی سازمان اردویی بسیج تاکید کرد: امام خمینی(ره) در دو سال آخر عمر شریف خویش در معرفی اسلام حقیقی، اصطلاح «اسلام ناب محمدی(ص)» و در معرفی اسلام متحجرین و مقدس‌مآبان و التقاطی‌ها، اصطلاح «اسلام آمریکایی» را به کاربرد و در غالب پیام‌ها و سخنرانی‌ها بارها به مناسبت‌های مختلف در معرفی این دو اسلام اصرار و پافشاری می‌کرد بلکه بازشناسی اسلام ناب محمدی و جدا کردن آن را از اسلام آمریکایی از واجبات سیاسی بسیار مهم می‌دانست و بر آن تأکید می‌ورزید.
وی افزود:روش عملی امام خمینی در دین‌شناسی و شناسایی دین، خود بهترین بیانگر و مؤید این بعد از اسلام ناب است. او هم فقیهی بزرگ بود و هم فیلسوف و عارف استثنایی.
محمدزاده در پایان ابراز داشت:مهمترین هدف سیاسی و اجتماعی اسلام برقراری قسط و عدالت اجتماعی و نظام عادلانه توحیدی در ابعاد گوناگون آن است، پیروان اسلام ناب محمدی، خود را پیوسته موظف می‌دانند که از ستمدیدگان و محرومان و مستضعفان حمایت و دفاع کنند و با ستمگران و مستکبران و طواغیت مبارزه‌ای بی‌امان داشته باشند.
ارسال نظرات