خبرهای داغ:
مدير علمي سازمان بسيج دانش آموزي استان سمنان خبر داد؛

راهيابي گروه علمي دانش آموزي سمنان به مسابقات ليگ بين المللي پاياي كشور

مدير علمي سازمان بسيج دانش آموزي استان سمنان از راهيابي گروه علمي دانش آموزي سمنان به مسابقات ليگ بين المللي پاياي كشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۷۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، محمد شوقاني در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  ليگ علمي پايا همانند دوره هاي گذشته به صورت گروهي در پايه ششم ابتدايي و دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم و نهم به صورت مجزا) در يك رشته واحد با عنوان علوم پايه (متشكل از دورس رياضي و علوم) و در دوره دبيرستان) در چهار رشته رياضي، فيزيك، شيمي و زيست (هشت رشته پايه) در سطح كشور برگزار مي شود و در آن 5 نفر از دانش آموزان در قالب يك تيم به پاسخگويي سؤالات مي پردازند.

وي از هداف اين ليگ علمي، گسترش سطوح خدمت رساني بسيج دانش آموزي در عرصه علمي، فراگير كردن آموزش هاي يكسان و برابر (عدالت اجتماعي در حوزه آموزش)، بومي سازي آموزش مجازي و مدل هاي آموزشي و تعليمي سنجش شده در دنياي علم و فن آوري در سطح كشور، تطبيق آموزش هاي نوين با فرهنگ ملي و اسلامي و تلاش براي زير پوشش قرار دادن حداقل دويست هزار دانش آموز مستعد و علاقه‌مند در سطح ابتدايي، دوره اول متوسطه و دبيرستان كشور را ياد كرد.

مدير علمي سازمان بسيج دانش آموزي استان سمنان تصريح كرد: اين مسابقات شامل سه بخش مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي است كه 146 گروه در ليگ علمي ثبت نام كرده اند كه در مرحله مقدماتي باهم به رقايت پرداختند كه 44 گروه از آنان از سراسر استان به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كردند.

شوقاني اظهار داشت: آزمون مرحله نيمه نهايي به صورت همزمان در تمامي شهرستانهاي استان برگزار شد كه در پايان يكي از گروههاي شهرستان شاهرود به سرپرستي سيدعليرضا سيف هاشمي در پايه هشتم به مرحله نهايي راه پيدا كردند.

لازم به ذكر است: مرحله نهايي در نيمه اول مردادماه سال جاري با حضور گروه هاي علمي ازسراسر كشور در تهران برگزار مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها