پژوهشگر روابط بین الملل در گفتگو با "بسیج ":

غرب بدنبال بدست گرفتن بازار مصرف ایران است نه انتقال تکنولوژی

پژوهشگر روابط بین الملل عنوان داشت: تمام رفت و آمدهای خارجی‌ها و تفاهم نامه‌هائی که به امضا می‌رسد به این نتیجه ختم می‌شود که غربی‌ها بدنبال بدست گرفتن بازار مصرف ایران هستند و تاکنون تمایلی به انتقال تکنولوژی به داخل کشور را از خود نشان ندادند.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۲۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
مسعود براتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در اقتصاد جهانی معادلاتی بر آن حاکم است که برای پیوستن به آن باید این معادلات را پذیرفت که ناعادلانه بودن، وابستگی و عدم استقلال اقتصادی از شاخصه های مهم این معادلات بشمار می رود.

وی تصریح کرد: امروز جریانی در کشور از فرصت برجام در پی هضم اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی است که به جز خسارت و وابستگی اقتصادی هیچ ثمره ای برای نظام اسلامی ایران در برنخواهد داشت.

براتی به کشورهائی که با آمریکا در مسائل اقتصادی همراهی داشتند اشاره کرد و افزود: با بررسی اوضاع اقتصادی کشورهائی همچون ترکیه، یونان، عربستان سعودی، مصر و … که کاملاً تحت سیطره اقتصادی آمریکا و سازمان تجارت جهانی قرار گرفتند، بخوبی در می یابیم که این کشورها اصلا وضعیت مناسبی در مسائل اقتصادی ندارند، لذا همراهی اقتصادی با آمریکا و هضم در اقتصاد جهانی بی اثر خواهد بود.

این پژوهشگر روابط بین الملل اذعان کرد: تمام رفت و آمدهای خارجی ها و تفاهم نامه هائی که به امضا می رسد به این نتیجه ختم می شود که غربی ها بدنبال بدست گرفتن بازار مصرف ایران هستند و تاکنون تمایلی به انتقال تکنولوژی و فناوری به داخل کشور را از خود نشان ندادند.

وی گفت: به هیچ عنوان با سرمایه گذاری خارجی مخالف نیستیم، اما این سرمایه گذاری ها اگر منجربه درون زائی اقتصاد و کسب تکنولوژی و همچنین استقال اقتصادی نشود، علاوه بر اینکه بی‌فایده خواهد بود، کشور را دچار وابستگی در اقتصاد می کند که گردانندگان آن دشمنی با ایران را در همه عرصه ها دنبال می کنند و لذا اگر بی‌گدار به آب بزنیم ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد بیمار کشور وارد می شود.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور از این وضعیت عنوان کرد و بیان داشت: اگر تمام سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بدون کاستی انجام گیرد، اقتصاد ایران هیچگاه در اقتصاد جهانی هضم نمی شود، زیرا بهترین راهکار استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که کشور را درون زا و از وابستگی به غیر نجات می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها