خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حفظ کرامت انسانی پایه عفاف و حجاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر ذره‌ای به کرامت بدحجاب‌ها آسیب رسانده شود، فرصت‌ها به تهدید بدل شده و به‌جای جذب، دفع صورت خواهد گرفت و این خلاف شرع و ممنوع می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۹۱۳۲۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،آیت‌الله عابدینی در مراسم معارفه دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب که امروز (سه شنبه) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین و با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب نماد فرهنگ دینی و اعتقادی ماست و این نماد آکنده‌ی از فرصت‌هاست.

 وی تصریح کرد: در طول تاریخ با این مقوله معنوی و فرهنگی به گونه‌ای رفتار شده است که این فرصت‌های عظیمِ نهفته در نهادِ فرهنگِ عفاف و حجاب به تهدید بدل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید با نگاهی کاملاً متفاوت وارد عرصه عفاف و حجاب شویم و از بدحجاب‌ها نیز راه حل خواسته و برای حل مشکلات از آن‌ها نیز چاره‌جویی کنیم تا بتوانیم از فرصت‌های موجود به شکل مطلوبی بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که حفظ کرامت انسانی پایه عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: اگر ذره‌ای به کرامت بدحجاب‌ها آسیب رسانده شود، فرصت‌ها به تهدید بدل شده و به‌جای جذب، دفع صورت خواهد گرفت و این خلاف شرع و ممنوع می‌باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: در مهندسی بحث عفاف و حجاب از منظر معنوی و اعتقادی اگر بخواهیم جای عفاف و حجاب را پیدا کنیم، در وهله نخست باید اعتقادات دینی مورد توجه قرار گیرند چرا که اعتقاد و عقیده عبادت می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: وقتی انسانی اهل عبادت شود به تقوا خواهد رسید و وقتی متقی شد به کرامت دست پیدا می‌کند. عفاف برای انسانی که به کرامت رسیده مسئله مهمی خواهد شد و کسی که صاحب عفاف شود اهل حجاب شده و بهترین نمونه حجاب نیز چادر است.

 آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که رعایت قانون، اجرای آن و جلوگیری از حرمت شکنی‌ها منافاتی با کارهای ستادی و فکری ندارد، افزود: برخورد نیروی انتظامی با برپایی پارتی‌های کذایی، حرمت شکنی‌ها و قانون شکنان، منافاتی با کارهای ستادی و فکری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص گفت: البته در زمانی که جلو حرمت شکنی‌ها گرفته می‌شود باید حفظ شخصیت و کرامت افراد با جدیت مورد توجه قرار گیرد زیرا این مهم دستوری دینی است.

وی اضافه کرد: باید از فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبری در حوزه عفاف و حجاب بهره گرفت و آن‌ها را نقشه کار برنامه‌های عفاف و حجاب قرار داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها