خبرهای داغ:

احياء دامداري در آخرين روستاهاي مرزي كشور

اقبال نادري در يكي از روستاهاي مرزي شهرستان ثلاث باباجاني از جمله افرادي است كه با بهره گيري از اقتصاد مقاومتي توانسته است ضمن ايجاد درآمد با باعث به وجود آمدن شغلي پايدار براي خود و خانواده اش شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۱۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ثلاث باباجانی، دامداری از کهن ترین و شریف ترین شغل های کشور کهن و پهناور ایران اسلامی است که متاسفانه روز به روز به فراموشی سپرده می شود.

 

دامداری از آن حیث در کشور اهمیت دارد که شرایط لازم و کافی برای پرورش دام ها با توجه به آب و هوای مناسب و چراگاههای غنی با پتانسیل بالا وجود دارد.

 

از سوی دیگر شغل شریف دامداری موجب برطرف کردن خیلی از نیازهای کشور از پشم حیوانات گرفته تا لبنات و گوشت را تامین می کند.

 

در این میان مهمترین مزیت دامداری اشتغال و درآمدزایی در شرایط کنونی است که سایه موارد مذکور حاصل می گردد.

 

در شرایط کنونی کشور و تحریم های ناجوانمرادنه تحمیلی کشورهای استکبار اقتصاد مقاومتی با تقویت بسیاری از طرح های مهم زمینه خودکفایی در بسیاری از زمینه ها را در کشور فراهم کرده است.

 

در روستای سرایی از روستاهای مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی یکی از اهالی این روستا توانسته است به واسطه اقتصاد مقاومتی اکنون ضمن ایجاد شغل و درآمد پایدار به شغل شریف دامداری بپردازد اقبال نادری است.

 

اقبال نادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیچ از ثلاث باباجانی، ضمن ابراز خرسندی از شغل شریف دامداری اظهار داشت : بنده متولد سال 1363 و دارای مدرک دیپلم دام سبک هستم.

 

نادری افزود : با توجه به مدرک تحصیلی که داشتم و نبود شغل و اشتغال با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی اقدام به گرفتن وام به مبلغ 200 میلیون ریال از بسیج سازندگی شدم.

 

وی خاطرنشان کرد : با مبلغ فوق اقدام به خرید 40 راس دام سبک کردم و الحمدالله در حال حاضر مشغول در روستای خود مشغول به دامداری هستم.

 

نادری با ابراز رضایت از شغل دامداری عنوان کرد : در حال حاضر با دامداری امورات زندگی خود و خانواده اش را می گذراند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار