خطیب جمعه تربت حیدریه عنوان کرد

دغدغه فرهنگی یعنی بیگانگی با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان داشت: دغدغه فرهنگی یعنی بیگانگی با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و روی آوردن به فرهنگ غربی، لذا همه مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا در جهت تمدن سازی اسلامی قدم برداشته تا به جامعه آرمانی مهدویت برسیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۸۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه اظهار داشت: نمایندگان ملت باید ریل گذاری دقیقی برای حل معضل بیکاری داشته باشند و با هماهنگی دولتمردان برنامه ای مناسب و مدون در مجلس برای اشتغال جوانان تصویب کنند.

وی مهمترین راهبرد استقلال اقتصادی کشور را مقاوم سازی اقتصاد ذکر کرد و افزود: رسیدن به استقلال اقتصادی مستلزم توجه به ظرفیت های درونی و میدان دادن به جوانان و اندیشمندان داخلی است، کما اینکه این مهم را در بسیاری از عرصه ها به اثبات رساندیم.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی ادامه داد: پایبندی به مبانی اساسی اسلام دارای ویژگی های خاصی است که وحدت امت اسلامی بر محور توحید و متمرکز شدن قدرت امت در یک جا برای مقابله با کفر و استکبار از مهمترین این شاخصه ها بشمار می رود.

عصمتی، ولایت فقیه را دومین شاخصه پایبندی به مبانی اسلام دانست و بیان داشت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء و اولیاست و از نظر اندیشه اسلامی، حکومتی که بر محور ولایت نباشد طاغوتی است.

وی افزود: اعتقاد به مدیریت اسلام در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر شاخصه های مبانی ارزشهای اسلامی است و اینکه معتقد باشیم اسلام برای همه حوزه ها برنامه دارد و می تواند مدیریت کند و این یک ارزش است.

خطیب جمعه تربت حیدریه استکبار ستیزی و مقابله با ظلم را شاخصه دیگر پایبندی به ارزشهای اسلامی و انسانی ذکر کرد و گفت: یک فرد و یا جریان انقلابی در برابر استکبار جهانی باید با صلابت و اقتدار ایستادگی کند تا بتواند به آرمانها و اهداف اسلام ناب محمدی(ص) دست یابد.

امام جمعه تربت حیدریه دغدغه فرهنگی را از دیگر مطالبات ارزشهای اسلامی دانست و بیان داشت: دغدغه فرهنگی یعنی بیگانگی با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و روی آوردن به فرهنگ غربی، لذا همه مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا در جهت تمدن سازی اسلامی قدم برداشته تا به جامعه آرمانی مهدویت برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها