افتخار موتلفه تاسیس شدن در منزل امام است

محمدنبی حبیبی: دست به اسلحه شدن موتلفه به خاطر خروج از ترس و یاس بود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: عده‌ای سؤال می‌کنند که چرا موتلفه اسلامی در زمان ستم‌شاهی دست به اسلحه برد؟ در پرسش به این سؤال باید گفت به این دلیل که فضای حاکم در آن زمان را رژیم طاغوت به سمت ترس و یاس برده بود.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۹۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدنبی حبیبی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت چهار نفر از اعضای حزب موتلفه اسلامی در سال 1344، اظهار کرد: کسانی که با تاریخ در این دهه‌های اخیر آشنا هستند می‌دانند که در سال 1341 رژیم شاه مرتکب یک کار غیر اسلامی شد و در تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی شرط قسم به کتاب آسمانی قرآن را برای اعضای آن انجمن‌ها برداشت.

وی افزود: علمای بزرگوار ما در آن زمان علیه این کار ضد اسلامی رژیم طاغوت به مقابله پرداختند که در نهایت این مقابله به آحاد مردم نیز کشید شد و آن‌وقت بود که رژیم شاه عقب نشینی کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رژیم شاه ضداسلامی و ضدمردمی بود، گفت: حرکت‌های مردمی در سال 1341 ادامه پیدا کرد و مردم مسلمان در آن زمان با هدایت و ارشاد مراجع تقلید بیشتر از گذشته به میدان مبارزه آمدند.

حبیبی با اشاره به ماجرای دستگیری امام راحل در 15 خرداد سال 1342، عنوان کرد: دستگیری حضرت امام راحل باعث شد تا عده‌ای از نخبگان که از اعضای حزب موتلفه نیز بودند از این موضوع با خبر شوند. اعضای حزب نیز خبر دستگیری امام راحل را به هیئت‌های عزاداری اطلاع دادند که منجر به حضور خود جوش و بسیار جدی مردم در خیابان‌های تهران شد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم نیز برای خنثی کردن این حرکت نیروهای ارتش شاهنشاهی را وارد خیابان کرد و با دستور شخص شاه؛ ارتش شاهنشاهی در خیابان به مردم تیراندازی ‌کرد و تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در این فضای خفقان حزب موتلفه اسلامی بسیار فعال بود اما عده‌ای از مبارزین در آن سال به خاطر برخوردهای شاه مأیوس شده و ترسیده بودند.

حبیبی با بیان اینکه تنها حزبی که در داخل کشور می‌تواند افتخار کند محل تاسیسش در منزل امام راحل است و دستور دهنده تشکیل آن هم ایشان بودند حزب موتلفه اسلامی است ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ تاریخی این حزب در آن زمان این بود که برای مبارزه تشکیل شد، همچنین شهید مطهری نیز به عنوان یکی از چهار نفر عضو روحانی این حزب به دستور امام راحل برای حضور در جمع موتلفه اسلامی منصوب شدند.

وی با اشاره به اینکه حسن‌علی منصور در مجلس در قالب لایحه‌ای خواستار محاکمه نشدن تبعه‌های آمریکایی در کشور بود، یادآور شد: در اول بهمن سال 1343 گروه‌های مسلح حزب موتلفه اسلامی حسن علی منصور را در کنار مجلس آن زمان به سزای اعمالش می‌رساند، طوری که در آن فضای خفقان و ترس صدای این گلوله فضا را شکست و معلوم شد که می‌توان با رژیم ستم شاهی مبارزه کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهیدان امانی، بخارایی، نیک نژاد و صفار هرندی، از اعضای حزب موتلفه، افزود: فضای دانشگاه‌های آن زمان بیشتر تحت تأثیر مارکسیست‌ها و ملی‌گراها بود که حزب موتلفه اسلامی آن جو را به نفع حرکت‌های اسلامی تغییر داد، اما عده‌ای سؤال می‌کنند که چرا موتلفه اسلامی در آن زمان دست به اسلحه برد؟ در پرسش به این سؤال باید گفت به این دلیل که فضای حاکم در آن زمان را رژیم ستم شاهی به سمت ترس و مایوسی برده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها