خبرهای داغ:
بيانيه:

پیام تسلیت سپاه استان قزوین در پی درگذشت حمید سبزواری

سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشريف با صدور بيانيه اي درگذشت پدر شعر انقلابی را به ملت انقلابي و باز ماندگان شاعر انقلاب و جامعه هنري تسليت گفت.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۷۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبر گزاري بسيج در قزوين، در پي درگذشت  پدر شعر انقلاب حميد سبزواري سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشريف با صدور بيانيه اي درگذشت پدر شعر انقلابی را به ملت انقلابي و باز ماندگان شاعر انقلاب و جامعه هنري  تسليت گفت.

متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

«بسمه تعالی»

این شاعر انقلابی با حضور در اتفاقات و وقایع تاریخ انقلاب اسلامی اشعاری اجتماعی و انتقادی در راستای ترویج انقلاب اسلامی سروده  که از کتاب« سروده سپیده» این استاد ارزشمند  در هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  تجلیل شده است.

سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضایعه درگذشت آقای حسین ممتحنی معروف به حمید سبزواری را به ملت انقلابی و  خانواده محترم ایشان و همچنین همه فعالان عرصه فرهنگ و شعر تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب آمرزش و رحمت الهی دارد.

حمید سبزواری، زادهٔ ۱۳۰۴ در سبزوار. در گذشت ۲۲ خرداد ۱۳۹۵. پدرش، «عبدالوهاب» پیشه وری ساده‌ای بود که قریحهٔ شعری داشت. جدش، ملا محمدصادق ممتحنی، شاعری مردمی بود که «مجرم» تخلص می‌کرد و آثارش در سفری به مشهد و در حملهٔ راهزنان به یغما رفت.

وی در نوجوانی شاهد فرهنگ‌ستیزی، خشونت و سرکوب احساسات مذهبی مردم توسط رضا شاه پهلوی بود. چهارده‌ساله بود که سرودن شعر را آغاز کرد. حمید جوان در آن سال‌ها به هر حزب و گروهی که فکر می‌کرد حامل حقیقت یا حامی محرومانند سری می‌زد، اما به‌سرعت درمی‌یافت که آن سراب‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند عطش عدالت‌خواهی و شوق استقلال‌جویی او را سیراب کنند، و سرخورده کنار می‌کشید.

مهمترین فعالیت سبزواری، شاعری است. شعر حمید، شناسنامهٔ زمانمند انقلاب است، زیرا کمتر حادثه یا رویدادی است که انعکاس آن در شعر او نباشد. شاعر، با حساسیت ویژهٔ خویش، هر رویداد مهم تاریخ معاصر ایران را با گل‌واژه‌های شعرش در حافظهٔ زمانه نقش کرده‌است تا آیندگان از یاد نبرند که نسل گذشته در چه شرایط دشواری از آرمان‌ها و انقلابش دفاع کرده‌است.

سرود درد، سرود سپیده  ، سرودی دیگر ، تو عاشقانه سفر کن ، بانگ جرس از جمله آثار این شاعر بزرگ و انقلابی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها