خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین:

سال گذشته درمجموع حدود 10میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد

پرداخت کنندگان زکات به همراه مبلغین هر یک می توانند سفیر فرهنگ این فریضه الهی در جامعه باشند و این سنت ماندگار را در جامعه دینی واسلامی کشورمان نهادینه کنند.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۷۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
یه گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: زکات سنتی ماندگار وحسنه در جهت تقسیم ثروت بین فقیر و غنی است.
هدایت صفری در جلسه شبانه زکات که در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای اردلان آوج برگزارشد با اشاره به اثرات و برکات زکات در زندگی دنیوی واخروی افزود: به فرموده امام جعفرصادق(ع) زکات جمع کردن مال است وپرداخت کننده زکات نه تنها مال و اموالش کم نمی شود، بلکه خداوند متعال به برکت این فریضه الهی مال بیشتری به فرد اهداء کننده هدیه می دهد.
وی با اشاره به نقش مهم و حساس کسانی که زکات پرداخت می کنند، عنوان کرد:  پرداخت کنندگان زکات به همراه مبلغین هر یک می توانند سفیر فرهنگ این فریضه الهی در جامعه باشند و این سنت ماندگار را در جامعه دینی واسلامی کشورمان نهادینه کنند.

زکات می تواند جامعه را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی همراهی کند

وی گفت: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در قرآن کریم، احادیث  و  درروایات به آن بارها اشاره شده است، پرداخت این فریضه الهی کمک به نیازمندان و محرومان جامعه است که بدون شک ازپاداش معنوی بالایی در نزد خداوند متعال برخوردار است.
 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه افزود: توجه به این مسئله نیازمند نگاه جدی مبلغان دینی و تاکید بر این مسئله است، زیرا نهادینه کردن پرداخت این فریضه الهی علاوه بر آثار و برکات فردی و اجتماعی، خشنودی خداوند متعال را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات می تواند جامعه را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی همراهی کند، عنوان کرد: به طور یقین انجام این فریضه الهی می تواند در راستای عدالت اجتماعی و رسیدن به شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

زکات به عنوان یک فریضه الهی ارتباط  بین فقیرو غنی را نشان می دهد

صفری با اشاره به رشد پرداخت زکات در طول سال های اخیر در استان و ظرفیت بالای قزوین در کسب رتبه برتر کشور گفت: سال گذشته درمجموع حدود 10میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که این مسئله نشان دهنده عمق اعتقادات وباورهای مردم استان نسبت به انجام این فریضه الهی است.
وی با تاکید براینکه باید مردم را با ابعاد مختلف پرداخت زکات آشنا ساخت، خاطرنشان کرد: زکات به عنوان یک فریضه الهی ارتباط  بین فقیر و غنی را نشان می دهد و جامعه را به تعادل می رساند و عدالت اجتماعی را برقرار می کند.


1002/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها