خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

طرح «بینات۱۹» در استان سمنان اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح بینات۱۹ در این استان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت سوره انبیاء در شب ها ماه رمضان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۷۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت ماه مبارک رمضان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن تشریح بخش های مختلف بینات۱۹، بیان داشت: این طرح طی سال های اخیر با محوریت یکی از سوره های قرآنی برگزار شده است و در رمضان۹۵ نیز با هدف ترویج فرهنگ قرآنی شامل ۴۸ساعت آموزش حضوری از ترجمه و تفسیر سوره انبیاء، ویژه دارندگان گواهینامه سطح دو قرآنی در سراسر استان سمنان اجرا می شود.

وی افزود: ترجمه و تفسير سوره مباركه انبیاء و بر مبناي كتاب تفسير نمونه تأليف آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي و جمعي از فضلاي حوزه علميه قم در این طرح اجرایی شده و طی آن افراد با كسب نمره قبولي در اين دوره به عنوان «۴۶ ساعت آموزش» گواهي پايان دوره دریافت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، درباره این طرح همچنین توضیح داد: بر اساس این طرح پس از تبلیغات، ثبت نام، سطح بندی و کلاسبندی مخاطبان به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاس های آموزشی در ۲۴ جلسه ویژه علاقمندان به ترجمه و تفسیر قرآن به میزبانی مراکز آموزشی پیش‌بینی شده برگزار و مخاطبان، ضمن آشنایی با ترجمه و تفسير سوره مباركه انبیاء در ماه مبارک رمضان انشاءالله خواهند توانست فرامين حياتبخش آن را در زندگی فردی و خانوادگی خود به کار بندند.

شکری درباره اهداف اجرا شدن بینات۱۹، گفت: انتظار مي‌رود فراگيران پس از گذراندن این طرح در ماه مبارک رمضان با ترجمه و تفسير سور‌ه مباركه انبیاء آشنا شده و فرامين حياتبخش آن را در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود به کار بندند.

وی افزود: كمك به كاهش معضلات گوناگون بشري، با استفاده از نشر و ارائه الگوهاي رفتاري و رهنمودهاي قرآن كريم و انس هر چه بیشتر مخاطبان با آموزه‌ها و فرامین قرآن در ماه مبارک رمضان از دیگر اهداف بینات۱۹ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره توصیه های این سازمان به مبلغان در ماه مبارک رمضان هم گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب است تا مبلغان درباره مواردی چون عنایات مقام معظم رهبری درباره شعار سال، تبیین جایگاه ولایت فقیه، جامعیت وی و نقش ایشان در اداره کشور، بیان سیره عملی و فضائل اهل بیت(ع)، تبیین فرهنگی مقاومت و دفاع از حرم آل الله آگاهی رسانی کنند.

شکری با اشاره به اعزام ۶۲۰ مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان به استان بیان داشت: مبلغان همچنین می بایست در ماه میهمانی خدا، تحلیل علمی عرفان های نوظهور و عقاید تکفیری ها، اصلاح قرائت نماز، تبیین اهمیت آن، تقویت مساجد، نماز اول وقت به خصوص در بین نوجوانان و جوانان، تاکید بر اجرای واجبات مانند نماز، روزه، خمس و...، جذب جوانان مستعد به حوزه های علمیه و تاکید بر حضور جوانان در مراسم معنوی، مساجد و تکایا را نیز از یاد نبرند.

وی افزود: مبلغان اعزامی در ماه رمضان همچنین مواردی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، تکریم زن و جایگاه خانواده در اسلام، دوری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، بیان اندیشه های ناب امام خمینی(ره) در حوزه های مختلف، توجه به وضعیت فرهنگ عامه، عنایت به اهمیت وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان، تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، برق و سایر منابع، تبیین جنگ نرم دشمنان علیه جوانان، احیاء ارزش ها و سنت های پسندیده اسلامی و ایرانی، حضور در پایگاه های انتقال خون، پرداخت زکات، تبیین ارزش کار در فرهنگ اسلامی و ... را نیز مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها