خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم ( عج) استان سمنان تأكيد كرد؛

لزوم بهره مندی از ظرفیت عظیم بسیج در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

فرمانده سپاه قائم ( عج) استان سمنان با بيان اينكه شاخص هاي فرهنگ دفاع مقدس بايد ماندگار بماند بر لزوم بهره مندي از ظرفيت عظيم بسيج در ترويج اين فرهنگ ناب تأكيد كرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاري بسيج در سمنان، نخستين همایش فصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با اقشار بسیج سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد.

سردار سيدمحمد تقي شاهچراغی فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان در این همایش که با حضور مدیران اقشار21 گانه بسیج استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس ظرفیتی عظیم در تاریخ ملت قهرمان ایران اسلامی است که این فرهنگ ناب و شاخص های آن باید ماندگار بماند.

وي تعامل اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سپاه فائم (عج) استان سمنان را ارزشمند دانست و تأکید کرد: به منظور توافق دو جانبه باهریک از از اقشار بسیج و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه باید برنامه ریزی شود.

در ادامه محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در این همایش با بیان این مطلب که نقش نیروهای مردمی و بسیجی در دفاع مقدس بیش از نیروهای مسلح بوده است، گفت: مقام معظم رهبری دغدغه روحیه جهادی و کار جهادی را دارند که ما در مسیر انقلاب اسلامی و ترویج تفکر بسیجی نیازمند گسترش و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و بسیج راداریم که این منظور با کار و تلاش مجاهدت حاصل می شود .

وی بیان داشت : ما وظیفه داریم حماسه انقلاب اسلامی تاریخ پرشکوه دفاع مقدس را زنده کرده و به نسل های آینده انتقال دهیم تا جامعه اسلامی ما به آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نزدیک تر شود.

سلامی فعالیت های اقشار مختلف بسیج در تدوین عملکرد نقش اقشار بسیج استان سمنان در قالب کتاب و سایر آثار فرهنگی و هنری مکتوب گامی در مستندسازی و ماندگار كردن فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس استان سمنان ارزشمند دانست.

وی جمع آوری آثار و اسناد دفاع مقدس، شناسایی رزمندگان دراقشار مختلف بسیج، سوژه یابی از اقدامات حماسی، پشتیبانی فرهنگی، فعالیت در عرصه شهدای گمنام، استفاده از ظرفیت های گروههای جهادی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، آموزش راویان دفاع مقدس و تبادل اطلاعات در حوزه مجازی را از مهمترین انتظارات از اقشار بسیج استان دانست و خاطرنشان کرد: با مجاهدت و تعامل شایسته این دو سازمان انقلابی، شاهد تحولی نوین و حرکت جمعی فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان باشیم.

بر اساس اين گزارش، در این همایش مقرر شد طی توافق نامه ای بین مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان نسبت به انجام و اجرای برنامه های مرتبط با دفاع مقدس در سطح استان اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها