رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام در گفتگو با "بسیج":

سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم و انقلاب است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که در اول تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۶۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
حجت الاسلام حبیب الله زاهدی رئیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با ابراز خرسندی از تقارن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با مولود رمضان حضرت امام حسن مجتبی(ع) افزود: هدف از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی رشد تفکر اسلامی و فرهنگ اصیل ائمه اطهار(ع) با رویکرد راهبردی اندیشه تقریب و وحدت میان امت اسلامی در بین مسلمانان می باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن مردم و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که در اول تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.

زاهدی گسترش معارف اسلامی را از اولویت تشکیل سازمان تبلیغات دانست و ابراز کرد: پس از گذشت ۳۵ سال از تاسیس این نهاد اتفاقات موثری را در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با توجه به شرایط زمانی رقم زده است.

وی بیان داشت: اعزام مبلغ و روحانی در زمان هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی یکی از کارهای موثر سازمان تبلیغات اسلامی در زمان مبارزه حق علیه باطل بوده است.

وی با اشاره به این که سازمان تبلغات اسلامی طی سال های اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: امر تبلیغ در هیچ سالی تعطیل نشده است و روحانیت همیشه با حضور فعال در مناسبتهای محرم وصفر، ماه مبارک رمضان، دهه فاطمیه، ایام اعتکاف و مناسبتهای ملی و مذهبی توانسته است گام های بسیار خوبی را در اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی بردارد.

حجت الاسلام زاهدی یکی از ویژگی های مبلغین را مردمی بودن آنان دانست و گفت: اعزام مبلغین به مناطق دور دست با خواست و اراده خود روحانیت صورت می گیرد و هیچگونه اجبار و دستوری در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعداد ۵۵ نفر روحانی مستقر اعم از مبلغ و مبلغه در روستاها و مدارس مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره تبلغات اسلامی تربت جام با اشاره به این که در طی یک سال گذشته ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی در مساجد، مدارس، محافل آموزشی اجرا شده است، افزود: بیشتر اتفاقاتی که در عرصه فرهنگی جامعه رقم می خورد مدیون تلاش های بی وقفه روحانیت می باشد که بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی پا در عرصه تبلیغ گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تربت جام پایتخت وحدت می باشد تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تربت جام با به کار گیری توان علمای تقریبی شیعه و اهل سنت توانسته از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام زاهدی با ابراز تاسف به تهاجم فرهنگی و وجود شبکه های اجتماعی مجازی خاطرنشان کرد: استفاده از شبکه های مجازی مانند وسیله ای است که دو کارایی دارد و اگر با روش صحیح و اصولی و منطق دینی استفاده شود بسیار مثمرثمر و ارزشمند و اگر بدون اصول و حد و مرز استفاده شود بسیار خطرناک و جبران ناپذیرخواهد بود.

وی با اشاره به این که مکان مستقلی در ارتباط با شبکه های مجازی در سازمان تبلیغات وجود ندارد بیان داشت: بعضی از روحانیت خوش ذوق در عرصه اینترنت و شبکه های مجازی ورود کرده اند و اتفاقات خوبی و جالب توجهی در این عرصه رقم زده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام در پایان گفت: روحانیتی که در عرصه تبلیغ فعالیت می کنند مشق عشق را ایثار گونه طبق وظیفه ذاتی روحانیت به مردم منتقل می کنند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها