در چهل و چهارمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف کشور معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وعیت صادرات کالاها، گفت: برطرف کردن موانع صادرات از اصلی ترین برنامه های گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۶۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور معاونت فنی گمرک و اعضای اصلی این کارگروه در محل گمرک جمهوری اسلامی برگزار گردید.

در ابتدا جلسه حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ضمن تشکر از برگزاری جلسه، یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی را صادرات دانست و مدیریت در واردات را نیز در این بخش حائز اهمیت دانست.

فرود عسگری، معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی در رابطه با کنترل واردات و صادرات و بخش های مختلف پورتال جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: برای مثال میزان واردات برنج به کشور با آمار روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه ، نسبت واردات از کشورهای مختلف به ترتیب اولویت با آمار ارزش های کالا به صورت ریالی و ارزی ،انواع میزان صادرات به کشورهای هدف و حتی شماره پلاک کامیونها نام راننده ها، شرکت های صادراتی و وارداتی به تفکیک معین بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاچاق با واردات و گمرک چه ارتباطی دارد بیان داشت: با وجود تجهیزات نسبتا خوب مثل ایکس ریل و ثبت سفارشات الکترونیکی در سایت و کنترل های ویژه از مبادی رسمی و گمرکات قاچاق وارد نمی شود.

معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی با بیان اینکه ما در امر صادرات سعی کردیم تمام موانع را برطرف کنیم افزود: اگر جایی هم مانعی وجود دارد بسیج اصناف و بازاریان اعلام کند ما در همه امور حاضر به همکاری هستیم.

در پایان عسگری در خصوص صادرات کالا و واردات شمش طلا نیز گفت: امسال موانع این کار با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادها برطرف شده است.

ارسال نظرات