خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

باید اعتکاف دانش آموزی را متولیان امر دانش آموزی برگزار کنند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید اعتکاف دانش آموزی را متولیان امر دانش آموزی برگزار کنند عنوان کرد: اگر مساجد و دیگر موسسات می خواهند اعتکاف برگزار کنند باید در قالب اعتکاف عمومی و مساجد برگزار کنند و اعتکاف مردمی را باید مساجد انجام دهند و اعتکاف دانش آموزی را آموزش و پرورش و متولیان آن برگزار کنند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۶۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در دیدار با دست اندرکاران برگزاری اعتکاف دانش آموزش شاهرود که در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت کار تربیتی و فرهنگی و استمرار آن و توجه روحانیون به این امر اظهار کرد: جدا از اینکه حلقه صالحین در اعتکاف و یا خارج از این جمع ها تشکیل می شود باید طلبه و روحانی ما بصورت چهره به چهره با متربی ارتباط برقرار کند و در قالب حلقه ها این ارتباط و دوستی و انس شکل نمی گیرد.

وی افزود: روحانیون و طلبه های ما باید به این سمت حرکت کنند که ارتباط با متربیان و دانش آموزان را مختص به حلقه نکنند چرا که حلقه حالت رسمی دارد و باید از این حالت به حالت دوستی رفت چرا که این ارتباط ماندگارتر و اثرگذار تر خواهد بود.

امام جمعه شاهرود با یادی از طلبه شهید مدافع حرم سلیمانیان با بیان اینکه این شهید برخاسته از حلقه های صالحین بود بیان کرد: این شهید نمونه ای از یک روحانی مجاهد بود که با متربیان و دانش آموزان ارتباط چهره و چهره و دوستی و الفت داشت.

وی با اشاره به اعتکاف دانش آموزی گفت: باید تلاش شود اعتکاف و هیئت دانش آموزی متحد و هماهنگ در شهرستان زیر نظر آموزش و پرورش و تشکل های دانش آموزی اداره شود و از جزیزه جزیزه برگزار شدن کارهای فرهنگی ویژه دانش آموزان پرهیز شود.

ترابی با بیان اینکه باید اعتکاف دانش آموزی را متولیان امر دانش آموزی برگزار کنند عنوان کرد: اگر مساجد و دیگر موسسات می خواهند اعتکاف برگزار کنند باید در قالب اعتکاف عمومی و مساجد برگزار کنند و اعتکاف مردمی را باید مساجد انجام دهند و اعتکاف دانش آموزی را آموزش و پرورش و متولیان آن برگزار کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم بر قشر نوجوان و جوان تاثیرگذاری داشته باشیم اظهار کرد: امروز دوستان مجازی تهدیدی جدی برای دانش آموزان هستند چرا که این دوستان مجازی از سوی دشمنان ما بیشتر کار می کنند و تلاش دارند فرهنگ و افکار نوجوان ما اثر سوء بگذارند و ما باید هوشیار باشیم و مراقب توطئه دشمنان در این زمینه بود و بر کار فرهنگی و تربیتی معرفتی اثرگذار که استمرار داشته باشد تکیه و توجه بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها