خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین:

برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی همزمان با لیالی قدر

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین از برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی همزمان با لیالی قدر در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۰۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

حجت الاسلام علی نظری مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،با اشاره به برگزاری با شکوه شبهای با عظمت قدر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان دربین ماه های خدا از فضیلت وویژگی های خاصی برخوردار است.

 وی افزود: دراین ماه شبی وجود دارد که ارزش آن از هزار ماه بیشتر است؛ همه این ها برای این است که انسان به ان کمال مطلوب دست پیدا کند و از این فرصت ها بهره مند شود و ره صدساله را یک شبه بپیماید.

نظری با تاکید در به پاداشتن شب زنده داری شبهای قدر گفت: نقل است شخصی کل 365شب سال را احیا نگه داشت زمانی که دلیل این کار را پرسیدند ایشان گفتند میخواهم یک شب قدر را درک کرده باشم.

این مسئول متذکر شد: بنابراین این شب ها، شب های ارزشمندی هستند تا ما بتوانیم در جمع آسمانی ها قرار بگیریم؛ چرا که ملائکه در این شب به زمین نازل می شوند بنابراین زمین، آسمان و اهل زمین نیز آسمانی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور هرچه بیشتر بهره مند شدن مومنین و مومنات، مقدمات کار را فراهم کرده است که اعزام مبلغ روحانی به مناطق مختلف استان تا مردم بتوانند حداکثر استفاده را از این شب ها ببرند.

مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین افزود: باتوجه به این که از دیگر ویژگی های ماه رمضان نزول قرآن در این ماه می باشد سازمان تبلیغات اسلامی در تلاش است پیوند بین قرآن ومردم را توسط روحانیون و مبلغین و یا توسط اساتید قرآنی افزایش دهد.

نظری تبیین کرد: بحث عزاداری های هیئت های مذهبی در این ماه مطرح می باشد که در تکایا، مساجد و مهدیه های سراسر استان برگزار می شود. روحانیون ضمن سخنرانی و دعاخوانی برای شهادت امیرالمونین علی (ع) و ضربت خوردن ایشان، مظلومیت اهل بیت (ع) را نیز یادآور می شوند.

لازم به ذکر است: که امسال مظلومیت امام علی (ع) با شهادت مظلوم انقلاب اسلامی، شهید دکتر بهشتی مصادف شده است.

1011/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها