خبرهای داغ:
ياسر متانت
رياست حوزه علميه حضرت امام خميني(ره) گلپايگان
حجت الاسلام زهره وند در همايش مودت ناحيه گلپايگان، جهان بيني غربي را فاقد ارزشهاي انساني دانست.
کد خبر: ۸۷۰۲۹۸۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
در جهان بینی غربی،ارزش های انسانی جايگاهي ندارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپايگان، رياست حوزه علمیه امام خمینی (ره ) شهرستان گلپايگان در همايش مودت در جمع پایوران و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسيج شهرستان و خانواده هاي  آنان كه در سالن همايش بصيرت ناحيه گلپايگان برگزار شد  در مقايسه سبك زندگي اسلامي و غربي بيان داشت: در جهان بینی غربی ارزش های انسانی همچون انفاق و ایثار وجود ندارد و اساساً جايگاهي براي ارزش ها در اين ديدگاه وجود ندارد.وي اظهار داشت:جهان بيني غربي انسان محوري است ولي در اين ديدگاه معنويت و ارزشهاي انساني جايگاهي ندارد و هرآنچه هست نفسانيات و نيتهاي پليد شيطاني است.

حجت الاسلام والمسلمین زهره وند در ادامه افزود: کشورهای غربی ممکن است گاهی به اقتضای فطرت انسانی کمک های بشر دوستانه ای انجام دهند ولی اين  مسئله تا جايي ادامه پيدا مي كند که منافعشان به مخاطره نیفتد.

وی خاطرنشان کرد:  رئیس سازمان ملل و سردمداران غربي در مقابل کشتار کودکان بی گناه یمن، با بهانه هاي واهي سکوت مي كنند و اين ناشي از سياستهاي استعماري و خوي غير انساني اربابان استعماري آنان است كه در اتاق فكرهاي خود سياست چپاول و زورمداري را براي جوامع ديگر ديكته مي كنند.

رياست حوزه علمیه امام خمینی(ره) تصریح کرد: سبک زندگی نمایان کننده رفتارها، عقاید، تمایلات نفسانی و گرایشات انسان است که باید ضمن توجه به دیدگاه مادی به دیدگاه الهی نیز توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زهره وند شناخت هدف درست در زندگی را لازمه ی انتخاب راه درست دانست و عنوان کرد: ما بسیجیان باید پیوسته دین و زندگی را در یک مسیر بدانیم و تفکیکی در این دو قائل نشویم.

وی به سخنان مرحوم مدرس در زمینه عينيت سیاست و دیانت اشاره کرد و تصریح کرد: اگر می خواهیم در جامعه تحولی ایجاد شود باید دو قشر روحانیت و بسیجیان که شاخه ای از نهاد مقدس سپاه و بسیج هستند همواره پیشقدم و در صف مقدم در جامعه قدم بردارند و اين لازمه برنامه ريزي ،وحدت رويه و هماهنگي لازم است.

در پايان اين مراسم از فرماندهان برتر پايگاههاي مقاومت بسيج تقدير به عمل آمد و حاضرين پس از اقامه نماز جماعت در ضيافت افطار،حضور يافتند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها