رونمایی از خاطرات شهیدی که ۲۴ سال دور از وطن بود

مراسم رونمایی از کتاب خاطرات شهید داریوش باقری کاهکش که پیکر مطهرش پس از ۲۴ سال به وطن بازگشت امروز ۹ تیرماه در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۱۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  مراسم رونمایی از کتاب خاطرات شهید داریوش باقری کاهکش توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز چهارشنبه ۹تیرماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

این کتاب با نام «ککا مو نمی‌خوام شهید به شم» نوشته ستاره‌عرفانی‌راد در 183صفحه و سه بخش و ۱۵۰۰نسخه توسط چاپ اشراق و به همت و حمایت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان منتشر شده است.

این برنامه با حضور آیت‌الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز ساعت ۱۰در محل کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

یادآور می‌شود، شهیـد داریوش باقری کاهکش از رزمندگان پرتلاش لشکر هفتم گردان قائم نیروی زمینی سپاه آبادان بود در تاریخ چهارم تیرسال ۶۷مفقود که در سال ۸۲شهادت وی به طور رسمی اعلام می‌شود. سرانجام آذرماه سال ۹۱در تفحص‌های صورت گرفته پیکر این شهید ارزشمند در جزیره مجنون پیدا و پس از ۲۴سال به زادگاهش آبادان باز گشت.

گفتنی است عرفانی راد در مقدمه‌ی کتاب رویکرد خود را پرهیز از مقدس نمایی و ذکر واقعیات عنوان کرده و بر این باور است که شهدا نباید "افلاک نشین" و "دست نیافتنی" به نسل جوان معرفی شوند بلکه باید آن‌ها را همان گونه که بوده‌اند به تصویر کشید. 

عرفانی راد در این کتاب با زبانی ساده، روان و شیوا و متناسب با شخصیت شهید داریوش باقری به زندگی وی پرداخته و از هرگونه اغراق و غلو پرهیز کرده است./م
ارسال نظرات