خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمدزاده مطرح کرد:

لزوم درک و استفاده از رهنمودهای قرآنی در زندگی روزمره

یکی از اساتید حوزه علمیه قزوین بیان کرد: قرآن کریم مسیرهای مختلفی را به انسان معرفی می کند، مهم آن است که آنها را درک و در مسیر زندگی خود استفاده کند.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۹۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حسین محمدزاده از اساتید حوزه علمیه استان قزوین در مراسم محفل انس با قرآن کریم سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که در امامزاده زبیده خاتون برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) یک انسان کامل بود، اگر نماز و عبادت ما از امام علی (ع) زاویه داشته باشد آن نماز سو به بطلان می رود.
وی افزود: امام علی (ع) شخصیت عظیمی داشت و نگاه کردن به این امام بزرگوار نیز عبادت محسوب می شود.
محمدزاده عنوان کرد: امروز و در این دوران با یک آسیب مواجه هستیم و آن بحران هویت دینی است که عموما انسان های تحصیل کرده و جوانان ما گریبان گیر آن شده اند.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: متاسفانه بعضی از شیعیان شاید حتی یک بار آیات قرآن را نخوانده باشند نه تنها قرآن بلکه دیگر کتابهایی مثل نهج البلاغه ، صحیفه و ... را نخوانده باشند و در مورد اعتقادات و تفکر شیعی تحقیق نکرده باشیم.
وی به ویژگی و اهمیت قرآن کریم اشاره کرد و ابراز کرد: قرآن کریم مفاهیم زیادی دارد که یکی از مفاهیم بسیار زیبای آن «صیرورت» می باشد که به معنی شدن قرآنی است.
محمد زاده تصریح کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در مسیر شدن قرار گرفته ایم و اینکه ما که در این محفل حضور داریم در مسیر شدن هستیم. این در اختیار خودمان است که از این شدن چه استفاده و بهره ای ببریم.
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: قرآن کریم مسیرهای مختلفی را به انسان معرفی می کند، مهم آن است که آنها را درک و در مسیر زندگی خود استفاده کند.
وی در خاتمه عنوان کرد: یکی از فواید «صیرورت قرآنی» این است که انسان با سختی ها و مشکلات کنار می آید و بر آنها غالب می شود، انسان در مسیر دین وزندگی با بلاکشی مواجه است و این بلاکشی در عبادت و روزه گرفتن انسان را به طاقت در برابر سختی ها عادت می کند.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها