فرماندار تبریز:

نباید تخلف برخی موجب نادیده گرفتن خدمات مثبت باشد

خبرگزاری بسیج: فرماندار تبریز در جمع شهروندان محله بهار در مسجد ولایت، با بیان این که متاسفانه در برداشت‌های خود، دچار نوعی اشکال شده‌ایم، اظهار داشت: نباید اوضاع به گونه‌ای باشد که به محض برخورد قانونی با چند متخلف، تمامی خدمات مثبت و مفید یک مجموعه بزرگ را نادیده بگیریم.
کد خبر: ۸۷۰۳۵۴۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رحیم شهرتی فر گفت: قدردان دستگاه قضایی هستیم و معتقدیم که برخورد با متخلف باید قاطعانه، عادلانه و بدون تاثیرپذیری از تبلیغات و القائات سیاسی باشد.

وی با تاکید بر این‌که برنامه‌های عمرانی شهرداری همچنان باید با قدرت و سرعت تداوم داشته باشد، اضافه کرد: در گذشته، پروژه‌های که مسیرهای شهری را به چالش می‌کشید، سرمایه عمومی را تلف می‌کرد و ممکن بود زمینهانواع سوء‌استفاده را ایجاد کند، چندین سال طول می کشید، ولی امروز، طرح‌های مهم شهرداری تبریز در مناطق کم‌برخوردار شهر، در مدت ۹ ماه به اتمام می رسد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۲.۸ درصد در سال ۸۴ به ۷.۷ امروز، گفت: این توفیق، تنها نتیجه اقدامات دولت نیست، سهم عمده‌ای از فرصت‌های اشتغال، ناشی از فعالیت‌های عمرانی شهرداری تبریز است.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که باید قبول کنیم که کشورمان با چالش اقتصادی مواجه است و از رکود و بیکاری، رنج می‌برد، گفت: آن‌گونه که باید و شاید نتوانستیم رضایت مردم را تامین کنیم اما این امر، به معنی نبود حرکت‌ها و اقدامات مثبت در حوزه اقتصاد، نیست.

شهرتی‌فر اضافه کرد: حوزه اقتصاد، با تصمیم‌های احساسی و دستوری، راه به جایی نمی بَرَد؛ باید کشور را عاقلانه و کارشناسی شده اداره کنیم. در گذشته فقدان نگاه کارشناسی‌ به موضوع اقتصاد، موجب شده بود قیمت‌ها صبح و ظهر و شب، در بازار نوسان داشته باشد.

وی با یادآور شدن موضوع حقوق‌های نجومی، خاطرنشان کرد: امروز، شاهد باز شدن غده‌های چرکینی هستیم که از گذشته، رویه‌گذاری شده است؛ این افراد، از غفلت‌های موجود، خائنانه بهره بردند و آبروی خدمتگزاران صدیق نظام را خدشه‌دار کردند؛ با این حال، رئیس‌جمهور، مانند گذشتگان، از این فساد دفاع نکرد؛ بلکه رسماً عذرخواهی هم به جای آورد.

فرماندار تبریز با مقایسه وضعیت اقتصادی استان از سال ۸۴ تا ۹۲ گفت: در سال ۱۳۸۴ که بنده در استانداری حضور داشتم، بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار، نرخ بیکاری استان ۵.۴ درصد بود که این رقم در سال ۹۲، به ۱۲.۸ درصد در تبریز رسید، این در حالی است که متوسط کشوری این نرخ در این سال، ۱۲.۵ درصد بود.

شهرتی‌فر ادامه داد: آمار شاغلان سال ۸۴ ، ۲۸ هزار نفر از آمار سال ۹۲ بیشتر است؛ مستندات این آمار، توسط مدیریت و برنامه‌ریزی وقت منتشر کرده و در دفتر فرمانداری نیز موجود و قابل ارایه است.

وی گفت: بنده دو سال در واحد تراکتورسازی تبریز مسئولیت داشتم و به آمار کارکنان این واحد، در سال‌های ۸۴ و ۹۲ به خوبی واقفم؛عدم توسعه فرصت‌های شغلی، باعث شده بود در قبال بازنشستگان واحدهای بزرگ، نیروی جوان صنعتی جذب نشود.

فرماندار تبریز با بیان این‌که اقدامات دولت در سه سال اخیر، در راستای اصلاح شاخص‌های اقتصادی پیش رفته است، افزود: نرخ تورم استاندر سال ۹۲، حدود ۴۳ درصد بود، اما بر اساس گزارش‌های مرکز آمار، امروز، بعد از سه سال از سال ۹۲، این نرخ در آستانه رسیدن به ۱۰ درصد بوده و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۸ درصد سال ۸۴، به ۷.۷ رسیده است.

شهرتی‌فر در عین حال اذعان داشت: این موفقیت‌ها، ممکن است محسوس به نظر نیاید؛ چرا که همین نرخ ۷.۷ درصد، هم آمار قبال‌توجهی است.

وی با بیان این‌که جذب نیروی کارمندی، راهکار معقولی برای حل معضل اشغال نیست، اظهار داشت: هر قدر دولت کارمند، استخدام کند، هزینه جاری افزایش و برنامه‌های عمرانی کاهش خواهد داشت؛ چاره، جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی است. سرمایه‌های اقتصادی به جای انباشته‌شدن در بانک‌ها، باید به سمت تولید و اشتغال روانه شوند و البته دولت هم موظف به حمایت از زمینه‌های تولید است.

فرماندار تبریز یادآور شد: نرخ سود بانکی از اول تیرماه، از ۲۴ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است که این امر، اگر با اجرای روش‌های همراه باشد، قطعاً نتیجه‌بخش خواهد شد؛ اطمینان داریم که برنامه‌ها، تنها با اجرای روش های صحیح به نتایج مطلوب، خواهد رسید.

شهرتی‌فر تزریق ۱۶هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و تولید را از جمله برنامه‌های دولت برای سال ۹۵ خواند و افزود: در سند تدبیر و توسعه استان، هر شهرستان، برنامه ویژه خود را دارد؛ بر این اساس، شهرستان تبریز به عنوان نیمی از استان، بیش از ۵۰ درصد در تحقق این سند مهم، نقش دارد.

وی همچنین در سخنان آغازین خود با بیان این‌که ایران‌اسلامی، امن‌ترین کشور منطقه پرتلاطم خاورمیانه است، گفت: اخبار مختلفی که از اعمال تروریستی در کشورهای مختلف جهان اتفاق می‌افتد، جایی در ایران ندارد؛ این امنیت را مرهون عنایات ائمه‌اطهار(ع) و رشادت نیروهای امنیتی و انتظامی هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار