خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگوی مشروح با «بسیج»:

مقابل بازگشت اشرافیت بایستیم/در ماجرای فیش‌های نجومی خیانت در امانت شد/مدیران خاطی، عزل و محاکمه شوند

آیت الله کعبی با بیان اینکه حقوق و دستمزد مسئولان در نظام اسلامی باید از متوسط جامعه کمتر باشد، افزود:‌ در نگاه آرمانی نیز مسئولان باید هم‌طراز ضعفا زندگی کنند.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۵۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید فطر مبنی بر ضرورت مجازات افرادی که با سوءاستفاده از موقعیت خود برداشت های نامشروع داشته اند، گفت: بیت المال مسلمین برای منافع عمومی است و باید برپایه عدل و انصاف و جهت تحقق نظم و امنیت و رفاه عمومی و پیشرفت و عدالت آن هم بر اساس ضوابط دقیق و نظارت و شفافیت مصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام سختگیری های فوق العاده ای در مصرف بیت المال وجود دارد،‌ افزود:‌ در نظام حقوقی جمهوری اسلامی نیز اینکه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه می شود و بعد مساله تخصیص و نظارت های همچون دیوان محاسبات و... وجود دارد برای آن است که به بیت المال دست اندازی نشود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه حقوق و دستمزد مسئولان در نظام اسلامی باید از متوسط جامعه کمتر باشد، افزود:‌ در نگاه آرمانی نیز مسئولان باید هم‌طراز ضعفا زندگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متاسفانه یک عده با سوءاستفاده از خلاءهای قانونی نسبت به بیت المال دست اندازی و خیانت در امانت کرده اند،‌ ادامه داد:‌ علاوه بر اینکه این مدیران باید عزل شوند و پول ها بازگردانده شود باید در دادگاه های صالحه نیز محاکمه شوند چرا که اقدام آنها خلاف شرع و قانون است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی 3 قوه و همه دستگاه ها باید نظام شفافیت و نظارت و پاسخگویی را در دستور کار خود قرار دهند،‌ خاطرنشان نمود‌: قانون باید بدون استثنا برای همه به طور یکسان اعمال شود و یکی از دلایل بروز مفاسد اخیر ضعف در قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق است که برخی دستگاه ها را مستثنی کرده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در فلسفه اسلامی ارتزاق از بیت المال باید به حد کفاف باشد و این به معنای آن است که تنها نیازهای ضروری مسئولان باید برطرف شود گفت:‌ اما متاسفانه برخی برخی بیت المال تبدیل به یک لقمه چرب و نرم شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:‌ ایشان حجت را تمام کردند و باید همه در مقابل بازگشت اشرافیت بایستند به ویژه آنکه مسئولان باید این مساله را از حلقه نزدیک به خود شروع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها