برای پنجمین سال متوالی صورت گرفت؛

رژه خودرویی بانوان محجبه قوچانی به مناسبت روز ملی «عفاف و حجاب»

مراسم رژه خودرویی بانوان محجبه قوچانی به مناسبت روز ملی «عفاف و حجاب» در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۸۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
مشاور امور بانوان فرماندار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری رژه خودرویی بانوان محجبه اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب گرامیداشت یاد و خاطره هزاران شهید مسجد گوهرشاد است که یک حادثه تاریخی مهم را در اذهان همه مردم رقم زدند.

سیده عفت موسوی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید فریضه واجب حفظ عفاف و حجاب را به نسل جدید یادآوری کرد، گفت: رژه خودرویی بانوان محجبه ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بسیجیان و سازمان‌ها و نهادهای مختلف این شهرستان از چهار سال پیش در حال برگزاری بوده و امسال نیز همچنان به قوت خود باقی است.

وی این طرح را یک برنامه ابداعی و ابتکاری دانست که برای ترویج این موضوع در جامعه که بانوان دارای جایگاه اجتماعی و تحصیلات علمی و عالیه می‌توانند در کنار فعالیت‌های خود بر رعایت این واجب الهی اهمیت قائل شوند، برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: برگزاری همایش 5 هزارنفری مدافعان حریم خانواده در پارک نشاط و با حضور خدام حرم مطهر رضوی و ستاد عتبات عالیات به همراه پرچم گنبد امام رضا(ع) و امام حسین(ع) و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در قوچان است.

وی با بیان اینکه جوان امروزی پوشش اسلامی را قبول دارد پس باید برای استفاده از این پوشش تنوعی در آن ایجاد کرد، یادآور شد: این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات و البسه مخصوص بانوان به معرفی بانوان عشایر با پوشش سنتی و مانتو شلوارهای مقبول و متناسب با پوشش اسلامی و ایجاد تنوع در انتخاب این پوشش می‌پردازد.

مسؤول دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری قوچان یکی از مهم‌ترین مطالبات جدی در این شهرستان را ایجاد پارک ویژه بانوان دانست و بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌تواند با الگوگیری از پارک ملت مشهد در فضای 50 هکتاری پارک نشاط قوچان و استفاده از سازه‌های طبیعی بدون هزینه‌ای خاص فضایی را برای ورزش بانوان ایجاد کنند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه انجام این کار تنها نیازمند یک حرکت جدی است، بیان کرد: بانوان می‌توانند در فضایی راحت بدون حضور نامحرم ورزش‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، اسکیت و... را انجام بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها