خبرهای داغ:
معاون جهاد كشاورزی استان سمنان:

46 شاخص برای اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی میامی برنامه ریزی شده است/محدودیتی در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و احداث گلخانه در استان وجود ندارد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قطب کشاورزی استان را میامی دانست و گفت: 46 شاخص برای اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی میامی برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۹۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی ،خدابخش عرب در نشست شورای اداری شهرستان میامی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان به اعتبارات مصوب سه سال گذشته برای جهاد کشاورزی میامی اشاره کرد وگفت: در سال 93 یک میلیارد و300 میلیون تومان و در سال 94 یک میلیارد و600 میلیون تومان و در سال 95سه میلیارد و 330 میلیون تومان برای جهاد کشاورزی شهرستان میامی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی قطب کشاورزی استان است و در برخی محصولات زراعی حرف اول استان را می زند، افزود: 26 درصد محصولات زراعی، 6 درصد محصولات باغی و 11 درصد محصولات دامی استان سمنان در شهرستان میامی است.

میامی بیشترین تعهدات را در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان را دارد

عرب به اقتصاد مقاومتی باتوجه به تاکید رهبرانقلاب بر اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در سطح ملی به عنوان اولین دستگاهی بود که برنامه ملی، استانی وشهرستانی اقتصاد مقاومتی را تدوین، تصویب و ابلاغ کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قطب کشاورزی استان را میامی دانست و تصریح کرد: میامی بیشترین تعهدات را در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان را دارد که ابلاغ آن صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه ریزی کلان استان دراجرای اقتصاد مقاومتی رسیدن تولیدات به رشد 4/9 درصد است که این رقم در سطح ملی 5 درصد عنوان شده است.

عرب برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه 46 شاخص را برای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی میامی برنامه ریزی شده است که باید اتفاق بیافتد، گفت: مهمترین این شاخص ها رسیدن تولید گندم از 30 هزار تن به 36 هزار تن و چغند قند از 90 هزار تن به 146 هزار تن در میامی است.

80درصد محصولات اساسی استان در شهرستان میامی برداشت می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه 80 درصد محصولات اساسی استان در شهرستان میامی برداشت می شود، گفت: گندم، چغندر قند ودانه های روغنی و... از جمله مهمترین این محصولات هستند که یکی از افتخارات این شهرستان است.

وی سهم شهرستان میامی را از 8 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار استان در طرح اقتصاد مقاومتی را یک هزار و 100 هکتار عنوان کرد وگفت: با گذشت 4 ماه از سال در حدود یک هزارو 200 هکتار طرح انجام شده، در حال اجرا ویا در مرحله تامین اعتبار در شهرستان میامی را داریم.

عرب افزود: بااجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع شاهد 80 درصد صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.

محدودیتی در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و احداث گلخانه وجود ندارد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی سمنان بااشاره به اینکه هیچگونه محدودیتی برای اجرای سیستم های آبی تحت فشار در استان سمنان وجود ندارد، گفت: تا به امروز یک ریال برای سیستم های آبیاری تحت فشار استان پولی داده نشده است.

به گفته عرب؛ در استان سمنان برای توسعه باغات گلخانه ای 20 هکتار پیش بینی شده که سهم میامی 2 هکتار است.

وی تصریح کرد: درایجاد فضاهای گلخانه ای هیچ گونه ای محدودیتی نداریم زیرا توسعه این فضاها از بارزترین راه های مقابله با کم آبی است .

55میلیارد تومان از پول گندم کشاورزان در صف پرداخت قرار دارد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه از ارضی زراعی کم بازده باید به سمت احداث باغات رفت، افزود: طی ده سال گذشته در شرق استان توسعه باغات از 13 هزار هکتار به 49 هزار هکتار رسیده است که جهش اساسی در مقابله با بحران آب اتفاق افتاده است.

وی درپایان به پرداخت پول گندم کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار گندم بصورت ملی و با توجه به ثبت نام هایی که در قبل انجام شده مبالغ آن پرداخت می شودکه دراستان 35 میلیارد تومان پرداخت شده و55 میلیارد تومان در صف پرداخت قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها