کارشناس ارشد علوم سیاسی عنوان کرد

تحریک حساسیت اهل سنت علیه شیعه یکی از مهم‌ترین توطئه‌های صهیونیسم بین الملل علیه حرکت اصیل اسلامی

کارشناس ارشد علوم سیاسی تحریک حساسیت اهل سنت علیه شیعه و ایجاد حرکت جعلی جهاد و شهادت طلبی در بین برخی از فریب خوردگان تکفیری را یکی از مهم‌ترین توطئه‌های صهیونیسم بین الملل علیه حرکت اصیل اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۶۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سعید تشکری زاده در همایش هادیان سیاسی و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج درگز با عنوان "تحلیلی بر روند بیداری اسلامی یا بهار عربی" در ناحیه درگز ضمن تبیین صف آرائی دو جبهه ضد سلطه غرب با محوریت اسلام ناب محمدی و سلطه طلب غرب با محوریت صهیونیسم گفت: تقابل بین این دو جبهه تقابلی کاملا ایدئولوژیک بوده و امکان همزیستی مسالمت آمیز بین این دو وجود ندارد.
 
وی افزود: در این تقابل که حدود 40 سال مقاومت مردم ایران و جبهه مقاومت اسلامی منطقه را مقابل صهیونیسم بین الملل شاهد هستیم، توسط جبهه مقابل استراتژی هایی همچون استفاده از شکاف های مذهبی و قومی، نفوذ، فشار اقتصادی، حمایت از جریان های لیبرال داخلی و تغییر نگرش، تغییر محاسبات و تغییر ساختار را برای توقف انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی طراحی شده است.
 
تشکری زاده با برشمردن نقاط قوت و آسیب جمهوری اسلامی در این جهاد مقدس بر ضرورت بیداری امت اسلامی تاکید کرد و گفت: انقلاب‌ها، خیزش‌ها و اعتراضات در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا از سال‌  ۲۰۱۰  با حرکت مردم تونس آغاز شده و منجر به سقوط دولت های دیکتاتور تونس، مصر، لیبی و یمن شد؛ این حرکت ها به کشورهای دیگر اسلامی نیز سرایت کرد؛ الجزایر، اردن، کویت، مراکش، سودان، لبنان، موریتانی، عمان، عربستان سعودی و صحرای غربی شاهد تظاهرات علیه وضعیت موجود بودند ولی متاسفانه اعتراضات مردمی در این کشورها به دلایلی فروکش نمود.
 
وی افزود: در تونس جریان اسلام گرا به محافظه کاری روی آورد، در مصر وضعیت بازگشت به گذشته ایجاد شد، در لیبی شرایط به نفع آمریکا تغییر کرد، در یمن حرکت اسلام گرا علی رغم وحشی گری آل سعود همچنان در جریان است و در بحرین علی رغم دخالت نظامی عربستان و بی رحمی آل خلیفه همچنان شاهد حرکت مردمی هستیم.
 
تشکری گفت: از زمانی که حرکت بیداری اسلامی شکل گرفته است همچنان نگرانی فقدان عنصر رهبری در این حرکت ها بیان کننده احتمال انحراف و شکست بوده است چرا که هر انقلابی نیاز به سه رکن اساسی رهبری، مشارکت مردمی و رکن ایدئولوژی را لازمه بقای خود می داند.
 
این هادی سیاسی گفت: در اغلب حرکت های مردمی این کشورها، رهبری عنصری مفقود بوده است و شاید به همین دلیل باشد که این حرکت ها ناکام مانده اند.
 
وی ادامه داد: در کشورهایی مانند نیجریه و بحرین نیز به شدیدترین وجه ممکن با رهبران مذهبی برخورد شد. سازمان های مدعی حقوق بشر نیز در بی اعتنایی کامل شاهد این برخوردهای خشن بودند. ارتجاع عرب و غرب به دنبال برخورد سخت و خشن با رهبران شیعه متمایل به جمهوری اسلامی هستند.
 
وی تحریک حساسیت اهل سنت علیه شیعه و ایجاد حرکت جعلی جهاد و شهادت طلبی در بین برخی از فریب خوردگان تکفیری را یکی از مهم ترین توطئه های صهیونیسم بین الملل علیه حرکت اصیل اسلامی دانست گفت: خطر گسترش هلال شیعی، ترویج غبطه به شیعیان به دلیل توفیق شیعه در ایجاد حکومت اسلامی با تکیه بر الگوی حکومت خود یعنی ولایت و تشویق اهل سنت برای حمایت از حکومت نوپای خلافت به اصطلاح اسلامی داعش و انحراف توجهات از ضدیت با غرب و صهیونیسم به ضدیت با شیعه از جمله روش های دستگاه استکباری غرب برای به شکست کشاندن امت اسلامی است.
 
وی در پایان خانطر نشان کرد: تئوریسین های صهیونیسم به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی را با همان عاملی که موجب قدرت و شکست ناپذیری است به شکست بکشانند یعنی عامل جهاد و شهادت طلبی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها