خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد

پرداخت زکات یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، پرداخت زکات است، گفت: تا زمانی که فقیر داریم چیزی از محل زکات به ساخت و ساز و پروژ‌های عمرانی نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۸۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جلسه شورای زکات که با حضور آیت الله عالمی و مسئولان استانی در سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که ‌میگوییم حد فاصل بین ایمان و کفر، نماز است زکات نیز این گونه است.

وی تصریح کرد: دادن زکات و این فرضه بزرگ دینی ما آنچنان که باید و شاید به درستی عملی نمی‌شود‌.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اسلام تنها دین مترقی عالم است که آمده فقر را ریشه‌کن کند، گفت: یکی از راه‌های ریشه‌کن کردن فقر دادن زکات است.

وی با بیان اینکه شاید از 10 نفر یک نفر زکات می‌دهد، ابرازداشت: اگر آن 9 نفر نیز زکات بدهند آن گونه خواهیم دید که چگونه فقر ریشه‌کن می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، پرداخت زکات است، گفت: زکات درصدی برای فقر و درصدی نیز برای کارهای عام المنفعه است اما تا زمانی که فقیر داریم چیزی از محل زکات به ساخت و ساز و پروژ‌های عمرانی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در جامعه محروم وجود دارد، چه نیازی به ساخت و ساز است و نوبت به این کارها نمی رسد، ادامه داد: از زکات جمع آوری شده 60 درصد برای فقرا و نیازمندان و 40 درصد برای کارهای عام المنفعه است که در این درصدها باید تجدید نظر شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور آمار فقرا بالا رفته است، خاطرنشان کرد: چه بسا بسیاری نیز تحت پوشش کمیته امداد نیستند و به سختی زندگی می‌گذرانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات