خیرین حوزه سلامت منطقه تربت حیدریه تاکید کردند

لزوم نهادینه کردن فرهنگ مشارکت خیرین در حوزه سلامت/ پازل «خیرین حوزه سلامت» را مسئولان با تامین پزشک متخصص تکمیل کنند

خیرین حوزه سلامت تربت حیدریه مهمترین هدف خود را تامین نیازهای درمانی و بهداشتی در منطقه عنوان و بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ یاری‌گری و مشارکت خیرین در حوزه سلامت تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۹۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
حسنعلی آخوندی خیر حوزه سلامت منطقه تربت حیدریه در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین حوزه سلامت منطقه تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان منطقه کمبود های فراوانی را احساس کرده و ترجیح دادم تا بیشترین تمرکز مشارکت خود را به این حوزه اختصاص دهم.
 
وی افزود: سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دستگاه سونوگرافی را با تمام تجهیزات خریداری و به بیمارستان اموزشی درمانی نهم دی اهدا کردم، بعلاوه آنکه در حوزه های دیگری مانند؛ ساخت حوزه علمیه، مساجد و منازل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد نیز مشارکت داشتم.
 
آخوندی مهمترین هدف خود در ورود به حوزه سلامت را احساس تکلیف دانست و گفت: با توجه به مشکلات عدیده ای که در حوزه درمانی و بهداشتی وجود دارد ترجیح می دهم مشارکت خود را در این حوزه ادامه بدهم.
 
این خیر حوزه سلامت اذعان کرد: باید در کنار خیرین مسئولین دولتی هم همت کنند و با تامین پزشک متخصص به مناطقی همچون مه ولات و زاوه پازل گمشده حوزه سلامت را تکمیل کنند و لذا اگر بیمارستان و یا مراکز درمانی ساخته می شود و پزشکی در آن نباشد خیرین دلسرد شده و دیگر رغبتی به مشارکت نخواهند داشت.
 
محمد محمدزاده دیگر خیر منطقه تربت حیدریه هدف اصلی مشارکت در حوزه سلامت را سوق دادن مردم به سمت تامین سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: باید این فرهنگ در بین مردم بیش از گذشته ترویج داده شود تا با رفع مشکلاتی که با کمک خیرین صورت می گیرد، برخی آسیب های ناشی از کمبود امکانات دامن گیر سلامت مردم جامعه نشود.
 
وی که بخش دیالیر شهرستان مه ولات را با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی کرده، اذعان داشت: در مسیری که از مشهد برمی گشتم با بیماری روبرو شدم که مسیر ۱۵۰ کیلومتری تربت حیدریه به مرکز استان را هر دو روز یک بار باید بپیماید و علاوه بر هزینه درمان، هزینه رفت و آمدها هم برایشان سنگین بود، لذا بر خود تکلیف دانستم تا ضمن تامین تجهیزات دیالیزی برای منطقه از مراجعه همشهریانم به مرکز استان خودداری شود.
 
خیر حوزه سلامت با گلایه از مسئولین بهداشت و درمان، مرکز دیالز و آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) مه ولات را در برخی اوقات فاقد پزشک دانست و بیان کرد: دولت باید در کنار خیرین حلقه سلامت جامعه را تکمیل کند و نباید مردم یک شهرستانی مانند مه ولات گاهی برای پزشک بمانند، از طرفی پزشکی که هم می آید بیش از ۱۰ بیمار را نمی بیند و بیمارانی که از مناطق و روستاهای دور افتاده می آیند باید دوباره همان مسیر را برگردند، لذا پازل خیرین حوزه سلامت را مسئولان با تامین پزشک متخصص تکمیل کنند.
 
احمد بلبل تربتی دیگر خیر حوزه سلامت که زمین ۲۱۰۰ متری به ارزش ۱۰۰ میلیارد را در بهترین نقطه شهر تربت حیدریه به ساخت کلنیک تخصصی اهدا کرده در گفت و گو با خبرنگار ما اذعان داشت: ابتدا قصد داشتم زمین را حسینیه بسازم اما تامین حوزه سلامت را در اولویت اصلی قرار داده و اکنون خرسندم که این کار خداپسندانه درحال پیگیری و احداث ساختمان است.
 
همایش تجلیل از خیرین حوزه سلامت منطقه تربت حیدریه پیش از ظهر دیروز با حضور دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و خیرین سلامت در محل سالن شهید تندگویان شرکت نفت برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها