خبرهای داغ:

انفجار تریلی حامل مهمات درنزدیکی قزوین

انفجار یک دستگاه تریلی حامل مهمات در اتوبان قزوین ـ زنجان نزدیک به شهر تاکستان موجب مسدود شدن اتوبان شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۳۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، دقایقی قبل انفجار یک دستگاه تریلی حامل مهمات یکی از نهادهای نظامی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت بود در حومه شهر تاکستان موجب مسدود شدن مسیر اتوبان شد.

این کامیون بر اثر آتش‌سوزی لاستیک و گسترش آتش‌سوی دچار انفجار شده است.

در این حادثه که هیچ‌گونه آسیب جانی در پی نداشته مسیر اتوبان قزوین به سمت زنجان مسدود شد و مأموران امدادی در حال کمک‌رسانی به این حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: اتوبان زنجان به سمت قزوین پاک‌سازی شده و این انفجار مشکلات و تلفات جانی را به همراه نداشته است.

رضا گروسی در حاشیه انفجار یک دستگاه تریلی که دقایقی پیش صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: یکی از خودروهای حامل مهمات مربوط به یکی از نهادهای نظامی اتوبان زنجان به سمت تاکستان دچار ترکیدگی لاستیک شده و به دلیل عدم کنترل دچار سوختگی و آسیب شده است.

وی افزود: اتوبان زنجان به سمت قزوین پاک‌سازی شده و این انفجار مشکلات و تلفات جانی را به همراه نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های امدادی از شهرستان قزوین و تاکستان به محل حادثه اعزام شده‌اند و مدیریت صحنه به خوبی انجام شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

گروسی عنوان کرد: آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اکیپ‌های راهداری حضور دارند و در حال حاضر مدیریت به خوبی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نیروهای آتش‌نشانی تجهیزات کامل و مناسبی را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص عدم آب مناسب برای خاموش کردن از سوی نیروهای آتش‌نشانی وجود دارد که این گمانه‌زنی‌ها درست نبوده و نیروهای آتش‌نشانی با تجهیزات کامل توانسته‌اند آتش را مهار کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: مهمات فنی خودرو دچار حریق و آتش‌سوزی شده و پاک‌سازی با تمام امکانات در حال انجام است و مشکلی در تردد نخواهیم داشت.

ایوب رحیمی در حاشیه انفجار یک دستگاه تریلی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت بود، اظهار کرد: آتش‌سوزی این خودرو موجب مسدود شدن مسیر اتوبان شده است.

وی افزود:‌ خودروی حامل مهمات نظامی در اتوبان تاکستان از سمت تبریز به سمت استان تهران بوده که به دلیل ترکیدگی لاستیک دچار آتش‌سوزی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ترکیدگی یکی از لاستیک‌های خودرو موجب به هم خوردن تعادل خودرو و واژگونی آن می‌شود.

رحیمی یادآور شد: بعد از وقوع حادثه سوختگی و انفجار خودروی حامل مهمات نظامی نیروهای امدادی هلال‌احمر، آتش‌نشانی و راهداری در محل حادثه حضور داشته و با جدیت تمام برای مدیریت حادثه تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش نیروهای امدادی و پاک‌سازی منطقه مسیر عبور و مرور سایر خودروها در جاده به خوبی صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: انفجار تانکر حامل مهمات نظامی تلفات جانی را به همراه نداشته است و مهم‌ترین دلیل اصلی انفجار تا به این لحظه واژگونی خودرو بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها