خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه قزوین:

ايجاد فضاي ارزشي و انقلابي در اماكن تفريحي امری ضروری است

مسئول فرهنگی سپاه قزوین اذعان کرد: ايجاد فضاي ارزشي و انقلابي در اماكن تفريحي،‌ سياحتي امری ضروری است.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۷۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

محمد کشاورز مسئول فرهنگی سپاه استان قزوین درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به فعالیت فرهنگی سپاه قزوین بیان کرد: برای چهارمین سال متوالی بسیجیان جهادگر در عرصه فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج)قزوین با همکاری شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها ، ائمه جمعه ، ناجا و دیگر نهادها و سازمان های مسئول در تلاش است.

وی افزود: این سازمان‌ها از طريق تبليغات محيطي و فضاسازي ارزشي در اينگونه اماكن نسبت به شناساندن خوبي ها و تشويق به انجام آنها و ترسيم بدي ها و معرفي راه گريز و منع آنها تحسين و ترويج معروفات و تقبيح منكرات و سالم سازي فضاهاي گردشگري اقدام نمايد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اماكن سياحتي تفريحي و بوستان ها فرصتي را ايجاد نموده‌اند تا هر از چند گاهي اكثر مردم با گرايش و سلايق مختلف در اين اماكن اجتماع نموده و ساعاتي را همراه با جمع صمیمی خانواده سپري نمايند.

وی افزود: اين حقيقت كه انسان فطرتا مجذوب خوبي ها و متنفر از بدي ها است مورد تصديق همگان است و ليكن براي نيل به اين مطلوب پيوسته نياز به تذكر دارد.

کشاورز در ادامه اذعان کرد: ايجاد فضاي ارزشي و انقلابي در اماكن تفريحي،‌ سياحتي و گردشگري ،‌ معرفي الگوهاي جذاب ارزشي به جاي سرگرمي هاي كاذب و غني سازي برنامه هاي فرهنگي اماكن زيارتي سياحتي و گردشگري از اهداف این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه برنامه های شاخصی در اخر هفته در اماکن برگزار می‌شود،گفت: فضاسازي تبليغي و محيطي اماكن، برگزاري مسابقات فرهنگي در برنامه هايي نظير بين الصلاتين، مراسم و مناسبت ها ، اجراي نمايش هاي جذاب و طنز آميز با استفاده از هنرمندان بسيجي در ساعات اوج حضور جمعيت ، استفاده از توانمندي هاي محلي در تهيه كليپ هاي بلوتوثي از جمله برنامه‌های فرهنگی است.

مسئول فرهنگی سپاه قزوین اضافه کرد: برپايي نمايشگاه فرهنگي- تربيتي- بصيرتي با موضوع حجاب و عفاف ، مواد مخدر ، شبکه های اجتماعی و دجالواره ، سبک زندگی اسلامی ، طلاق و ... ، پيش بيني لوازم ورزشي براي سرگرمي سالم نوجوانان و جوانان نیز از دیگر برنامه‌ها است.

کشاورز اظهار کرد: ۱۶ بوستان و پارک در سطح استان از اوایل تابستان تا اواخر مهر ماه سال جاری میزبان برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به بوستان‌های فعال در اوقات فراغت تصریح کرد: بوستان های بانوان ، رز ، غدیر و فدک در قزوین ، بوستان لاله در تاکستان، بوستان تمدن در محمدیه ، بوستان 5 هکتاری الوند ، بوستان شهید رجایی و میدان مادر در آبیک ، بوستان ملت و چشمه علی در آوج ، بوستانهای امیرالمومنین (ع) و بعثت در بویین‌زهرا ، بوستان محمودآباد ، دریاچه اوان در ااموت و بوستان ولایت در اقبالیه ، ۱۶ مکان مشخص شده برای این امر مشخص شده است .

این مسئول در خاتمه متذکر شد: بوستان‌ها و پارک‌ها انتخاب شده برای فعالیت‌ها تفریحی و فرهنگی با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در این مکان‌ها برگزیده شدند، برنامه‌های فرهنگی مورد نظر سپاه صاحب‌الامر (عج) در سال‌های گذشته نیز با استقبال گسترده روبه‌رو بوده است .

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها